Inlägg från: fultextad användarhandbok |Visa alla inlägg
  • fultextad användarhandbok

Rituella inlägg och subliminala budskap

Eurydike skrev 2024-12-18 23:33:26 följande:

Puh! Det blev ett riktigt skrivmaraton från mig! Läs det du/ni har lust med och skit i resten 😅 Med de orden försvinner jag in i slutspurten inför jul och sedan julledigheten. Men jag kommer kolla till min inbox, så vill du prata om något så får du gärna skicka ett meddelande! Annars ses vi snart igen och nej, du är verkligen ingen som ligger andra till last ☺️

Tack! Hoppas att du får en riktigt trevlig jul!🎄
    Eurydike skrev 2025-02-25 21:56:32 följande:

Jag nöjer mig med de svaren för stunden! Om du vill att tråden ska falla i sömn igen så låt bli att svara på det jag skrev 😊

Jag återkommer med svar!
    Eurydike skrev 2025-02-25 21:45:35 följande:
    Det är svårt att svara på vad som hör till måleriets konst! När jag har varit på Konstfacks slututställning så har jag hittat både skisser, jordhögar och brända små bitar av trä. Ja, det var en speciell upplevelse att ställa ut tavlan! Jag kände mig lite som den där kejsaren i sagan, som tror att han har kläder på sig fast han är naken. Fast jag visste att jag var naken 😅 Av någon anledning blev en journalist särskilt intresserad av mitt verk och jag var verkligen inmålad i ett hörn, både bildligt och bokstavligt talat. Jag hade hängt min tavla i ett hörn och det var svårt att komma undan. Hon blev intresserad av min konst och ville skriva om den. Tydligen skulle det bli en följetong 🥹 Jag spelade med och hörde aldrig av mig till henne efteråt och tur var väl det. Det var som om hon kände på sig att något var skumt med mig och min tavla. Kanske ville hon bara skämta lite och skrämmas? 👻 Tack för ditt råd! Det var en bra idé och annars kan man fundera kring om ett konstnärskap måste vara för alltid, eller om det är förbi, förbi.
    Ja, ibland, eller ofta, är det ju själva idéerna bakom som gör det till konst. Saker eller händelser i ett sammanhang de inte passar in i egentligen, det vill säga funktionellt eller associationsmässigt. Jag kan tänka mig att det kan vara utlämnande att vara konstnär med. Blotta sina idéer, sina talanger och bli granskad av både intresserade och kritiska blickar. Kräver ett gott självförtroende och styrka! Men det där är ändå ett gott betyg, att få en intresserad journalist bland betraktarna, som dessutom ville följa upp det. Hon såg något, potentialer och möjligheter, kanske kombinerat med något annorlunda, något som var värt att investera tid och arbete i. Såg i efterhand att mitt råd nog vad väldigt naivt, en sådan låsning övervinner man nog inte bara så där rakt av, då hade man talat om något lättare problem kanske. Du har rätt, vad är egentligen statiskt? Konstnärsskap är väl också ett begrepp som omfattar mycket mer än enkom måleri. Jag har besökt Kiasma ibland, bland annat, ett museum. Konst är ett intressant ämne, tror att jag har boken Dada är allt, av Tristan Tzara, någonstans också. Läste den med välbehag, dadaismen var väl något av en antikonst kanske i och för sig. Du kan det där bättre än jag.
    Eurydike skrev 2025-02-25 21:54:23 följande:
    Det tror jag inte att du är! Jag tror bara att det skiljer sig åt vad man anser är läskigt och att vissa saker ses som mer ovanliga att uppfatta som läskiga. Ingen feg person skulle till exempel segla till Island ensam och dessutom lyckas ta sig igenom en storm. Hoppas du får hjälp att bolla tankar nu när du går och pratar och att du får svar på frågorna du tänkte ställa! Ibland kan det vara bra att tänka olika på så vis att tankarna kanske lättare leder framåt, men ibland kan det istället vara svårt att nå fram och förstå varandras perspektiv. Vi får hoppas på det första och annars har du i alla fall testat och bara det är ett steg i rätt riktning!
    Så är det också, men om vi tar normala exempel som referenspunkter är jag nog feg, sådant som är självklart eller trevligt för många andra, kan jag vara eller bli rädd för. Att vara modig är kanske att våga sådant som man är rädd för? Stormar har jag varit i några stycken, och hårt väder många gånger. Där finns ändå något bekant, läsa av, förstå och agera. Kontroll över havet går inte att ha, så att kämpa emot är lönlöst, alltså får man kämpa med. Men då jag inte har varit rädd, har där inte heller funnits något mod? Jag börjar luta åt att jag helt enkelt inte har förmågan att reagera enligt normala referenspunkter. Kanske inte att resonera heller. Finns inga bra lösningar att tillgå, kanske man får nöja sig med de minst dåliga? Fast ja, det är riktigt, det blir ju också ett steg i rätt riktning. Som i sin tur leder till ännu ett steg i samma riktning, och till slut kanske det kan bli bra.
    Eurydike skrev 2025-02-25 21:30:55 följande:

Vakna min vän, vakna! Nu är våren här och det är dags att ruska liv i sig igen. Tror du mig inte kan du kika ut genom fönstret. Just nu är det mörkt, men de första snödropparna och vintergäcken har redan kommit och hälsat våren välkommen 🌼

Har du redan skådat de bägge blommorna! Snart möts vinter och vår. Kallt i vinden, solen står högre, varmt i lä mot södervägg. En vacker årstid i kommande.Solig Hälsningar i lördagsaftonen.
    Eurydike skrev 2025-03-03 18:41:12 följande:
    Javisst! Och häromdagen blev det triss i vårblommor då jag skådade även krokus. Det var en fin beskrivning och jag ser fram emot den vackra årstiden 🌸🌸🌸 Hälsningar i måndagsaftonen!
    Så fin bild! Tack för den. Ska se om jag inte också kan få syn på något botaniskt vårtecken.
    Eurydike skrev 2025-03-03 18:41:12 följande:
    Javisst! Och häromdagen blev det triss i vårblommor då jag skådade även krokus. Det var en fin beskrivning och jag ser fram emot den vackra årstiden 🌸🌸🌸 Hälsningar i måndagsaftonen!
    Tänkte på dig då jag var ute. Blev omkringkörd i en lådcykel med elassistans och se vad jag fann!

Eurydike skrev 2025-03-08 00:07:38 följande:

Nu blommar löken! Har velat använda det uttrycket sedan jag hörde Joakim von Anka säga det en gång och nu kom äntligen tillfället jag väntat på, ungefär 30 år senare 😂 Men wow Fultextad! Vad mycket blommor du hittat 🌸🌼🌷🌻🌹 Du vinner lätt över mig i blompoker och om mina blommor var triss så måste det där vara royal straight flush 🤩

Haha, bra att det kom i bruk här då! Tack så mycket, jag tänkte att din bild var så fin, att något kunde jag väl ge tillbaka. Sedan fuskade jag lite genom att leta i trädgårdsmiljöer och halvt urbana naturområden där jag hade på känn att det kunde finnas.Solig
    Eurydike skrev 2025-03-08 00:12:04 följande:

Var det första gången du blev omkringkörd i en lådcykel med elassistans eller har du blivit det fler gånger?

Det har hänt förut ett par gånger, fast då mest på skoj och för att den var nyinförskaffad, på senare tid också ett par gånger, fast av andra skäl. Passligt till mycket, bland annat om man ska på blomsafari. Var du ut på en cykeltur? De där lådcyklarna är bra att frakta varor i, eller mig ibland. 
Svar på tråden Rituella inlägg och subliminala budskap