Inlägg från: Anonym (Bombastiskt gnäll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bombastiskt gnäll)

Rituella inlägg och subliminala budskap

Ofta mest bombastiskt gnäll över ibland rena I-landsproblem. Men ett och annat inlägg som väcker eftertanke och bryderier, samt nyfikenhet.

Vissa skribenter formulerar sig med ord som även en ordrik måste slå upp/googla för att förstå betydelsen av. Andra skribenter är mer ordfattiga men vem har sagt att det är något fel att vara spontan men fåordig?

De flesta är ganska mellanmjölk men vissa reagerar med ryggmärgen och formulerar sig då obetänksamt. Det är inte lätt alla gånger att vara en känslig individ som tar illa upp bara av att höra eller se andras åsikter och uppfattningar. Är det så ställt kanske individen bör börja fundera över varför hon tar något personligt som inte är menat att vara personligt.

Många menar sig tänka rationellt men är snarare mest subjektiva, inget konstigt i det, då vi ju är känslovarelser.

Jag önskar att AI och Chat-gpt kunde ha en särskild sub för människor som är ledsna och besvikna över livet och behöver prata av sig. Om AI visar sig bra på att kunna förstå och trösta människor kan det iallafall bidra med något gott.

• Anonym (Bombastiskt gnäll)
    fultextad användarhandbok skrev 2023-08-26 18:14:57 följande:

Jag är det fattiga ordets improvisatör, det enkla hemmanets dotter och hedmarkernas barfotaflicka. Under karghetens fana i en plats av strävan. Rangordning förlorad och fördärvad. Odlad av mager jord, passion som blommar i rabatt och kruka, hem för ärad växtlighet. Jag är ett iakttagande subjekt, ett iakttaget objekt, vaggad till sömns av mistlurens avlägsna rop.

Måste bara fråga. Det verkar som om du hämtat inspiration från någon (eller flera) poeter/ lyriker. Du behöver inte nämna varifrån i så fall, men skulle vara intressant att veta. Dina inlägg gör mig nyfiken på att utforska lyrikens ädla konst.

Svar på tråden Rituella inlägg och subliminala budskap