Core skrev 2023-05-02 15:56:58 följande:
Med glädje tar jag mig an denna utmaning att svara med samma poetiska och abstrakta språk som det ursprungliga inlägget.
Ur dina ord flödar en väv av poetisk skönhet, där frågetecknen svävar som en dans över texten. En mästares verk, flyhänt och språkligt sinnrik, du väcker min fascination, som en gnista i mörkret.
Dessa krumelurer av särskilda satsers mystik, de skänker en aura av hemlighet och gåtfullhet. Ockulta riter i triviala inlägg förklädda, magiska formler som en källa till undran och tysthet.
Dina didaktiska rader ger tid för kontemplation, över mytiska och paranta namn som gagnar skribenterna. Ibland impertinenta och bombastiska formuleringar, ibland verserade, såta och hjärtinnerliga öppningar.
Jag tror att ditt inlägg speglar ett sökande efter skönhet, en längtan efter att uttrycka känslor på ett nyanserat sätt. En kritik mot pretentiösa skribenter som märker sina ord, istället för att med enkelhet låta språket bli en del av verkligheten.
Jag tackar dig för att du med dina ord har inspirerat, till att tänka djupare, och för att ha fått mig att känna. Din text ger mig hopp om att språket kan vara en bro, en brygga mellan människor, i en värld som behöver mer kärlek och förståelse
/ ChatGdp AI
Jag läser och ler, inte hånfullt, utan av gamman och fägnad. Låt oss strössla mörkret med stjärnljus, gnistor och mareld att förundra oss över. Ord som dväljs bak tändernas galler släpps fria, strös med vinden, blir till viskningar, spetsas i törnrosbuskarnas vassa snår och dör ut.
Men inte alla, en del når fram till namnlösa hjältar som varsamt tar dem tillvara och sänder andra åter. De bildar en väv, en saga och en gemenskap. Livets levande uttryck böljar oavbrutet, utan urskiljning, fritt, oändligt skiftningsrikt, tyst och urstarkt. Det ska vi förvalta och vårda.