• Olivia91

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Ellencassandra skrev 2023-05-25 13:16:28 följande:

nä inte hört om risker vid flygning. Det e väl bara när man e hög gravid typ! 

spännande! Hoppas att hcg har ökat som det ska! låter ju lovande med symtom! När jag fick MA för flera år sen hade jag inga symtom.. men såklart man kan få det trots symtom. Håller tummarna!! 

Jaa får hoppas allt går bra! Men har du/ni några tips på illamåendet ? Shit idag är de hemskt 😂🤯🤯🤯
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-25 14:39:09 följande:
    Äta lite men ofta, annars fick jag från min mvc sist att det går bra att ta typ postafen tror jag det heter. Annars får du be dem skriva ut lergigan typ men det är nog om man spyr. Jag klarade mig inte med postafen förra gången. 
    Jaa försökte de, har hjälpt de andra dagarna att äta ofta men fick panik nu och beställde en pizza , kanske inte alls bra men återstår att se om de funkade ❤️
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-25 15:03:54 följande:

För mig var det morötter som hjälpte.. men som du fått tips om - äta lite men ofta. Gå på promenader också. 

mitt illamående börjar komma smygande om jag inte ätit på länge. förra grav kom den 5+3 och nu e jag i 4+1. fast hon jag pratade med på ivf kliniken sa att jag var 4+3 så har ingen Aning😂 

Jaa åt två morötter innan idag och de va kallt och gott och lindrade de en stund! Sen åt jag en banan men då eskallerade de bara 🤯 hahah nej de är så lustigt hur man räknar från mensen å sen vid ivf, vi hade me räknat fel på 4 dagar 😂
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-26 07:44:39 följande:

Imorse mådde jag väldigt dåligt, var väldigt nära på att spy. Får de utvecklingen av det här men nästa vecka måste jag förberedda lite enkla saker att slänga i sig på morgonen samt ha med mig lite till jobb. Har ni tips? ☺️

Jag med spydde också 😭 ringde barnmorskan nu hon gav lite tips 

Smoothi 

Vindruvor 

IsGlass

Rostad macka

Kalla frukter kalla grönsaker 

Potatismos pasta sås ris sås

Vätska 

Vila 

Åksjukearmband 

Åksjuketabletter postasen 

Åksjuke tuggummi kalma tugga tio minuter 

• Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-26 09:59:00 följande:
    Tusen tack! Smoothie ska jag fixa, enkelt att ha med sig till jobbet också och kalla vindruvor/morötter. Kex och rostad macka vet jag inte fungerade förra gången, tyckte bara det växte i munnen 😂

Kanske ha lite saft eller smaksatt vatten tillgängligt också! 
    Jaa försökte äta rostad macka men bara växer i munnen! Omg mår så illa vet inte var ja ska ta vägen , ska de va såhär i flera veckor , men ska prova dom tuggummina idag å funkar de inte skulle ja få nått på recept, men sen vill man inte äta massa mediciner heller ju men om dom säger de inte är skadligt så får man ju lita på de..
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-28 20:56:19 följande:
    Heej! har senaste dagarna börjat må väldigt illa i perioder. imorse efter att jag druckit mitt älskade kaffe så ville jag spy. gjorde inte det men nu har jag tappat suget för kaffe precis som förra grav.. har också ibland jääätte ont i brösten. Spänner såå mycket.. å trött. Å dåligt humör haha. Som går ut över sambon 😅 Men annars så😂👌🏻 
    hur mår du själv? Har du spytt mer? 
    Hahaha men åh nej, har du fått någon annan craving?Jag har mått piss och kännt mig instängd i min egen kropp pågrund av de hemska illamåendet, men fick idag utskrivet lergiga samt satt armband mot Illamående och har nu kunnat äta min första måltid på 5 dagar!! ❤️ Annars så flyter de på haft en hel del smärtsamma menssmärtor som ja hade innan med men nu mkt värre å mer ihållande , inatt höll de nog i sig i 20 min, men ja de ska väl inte va lätt för oss kvinnor😂 tränar du och så Nu? eller är ute och promenerar ?😊
  • Olivia91

Jag mår så extremt illa och kräker ofta 😭 lergigan fungerade bara två dagar nu fungerar ingenting, någon mer ??

• Olivia91
    aminabe skrev 2023-06-02 19:43:13 följande:

Jag mår också extremt illa men bara spytt en gång. Har tyvärr inget tips, vet hur jobbigt det är. Jobbiga är att veta att det är många veckor kvar av dessa symptom. Vilken vecka är ni i nu och när skulle ni göra VUL? 

Jag är i v 6+5 och mår så sjukt illa igår kräkte jag hela kvällen och nu känner jag bara att de inre är hanterbart men försöker kämpa på😭 längtar till illamåendet släpper, fick utskrivet xonvea tog två tabletter igår innan sovdax men de hjälpte ingenting, får se om de kan öka dosen.. vilken vecka är du i? :) jag har ultraljud den 13 juni, när har du? Eller vad står VUL för ?😂
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-06-02 05:40:07 följande:
    Men usch låter helt fruktansvärt ☹️ får du i dig nåt å äta? Har tyvärr inga bra tips 😢 
    jag mår illa på morgonen när jag vaknar.. å yr. Men ändå hanterbart. När jag läste hur jag mådde i förra grav så började det ungefär såhär då också å så var det som värst mellan v 7-v-14 typ.. 😴
    Nej får inte i mig knappt någonting, allt har kommit upp i princip , idag har ja fått i mig lite blåbärssoppa å en potatis men ja , va menar dom me att barnet klarar sig ändå Att den tar de den behöver , men hur är de möjligt når man inte själv äter?🥺
  • Olivia91

Har ni också fortfarande ont i livmodern som många av er hade i början inklusive jag, mitt hade lugnat ner sig lite men vaknade imoree med kramp mensvärk och de har kommit och gått under hela dagen 😩

• Olivia91

JAG HAR ENÄGGSTVILLINGAR I MAGEN !!! Inte konstigt jag mår skit ligger inlagd me dropp mu 😂❤️

• Olivia91
    aminabe skrev 2023-06-08 16:54:04 följande:
    Oj, vad häftigt!! Grattis! Åkte du in för måendet då? Så spännande! 
    Jaa precis åkte in för jag inte behållt varken mat eller vättska  på två veckor, ska läggas in me dropp nu några gånger i veckan tills mina värden blir normala igen❤️ Men jaa asså visste ni andra om att de va lite högre chans för enäggstvillingar med ivf ? Jag hade ingen aning om de, dock räknas de ju som en högriskgraviditet
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-06-08 16:53:02 följande:
    Men vad kul, grattis!!
    Såå roligt grattis ❤️❤️🥰🥰
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-06-08 16:00:30 följande:
    Haha är det sant??? Men gud! Grattis!! Vad häftigt! Ta hand om dig ❤️
    Visste inte att de ens gick typ?? Visste du de? Är ju något högre chans vid ivf verkar de som , men dock räckas de som en högriskgraviditet så är ju lite läskigt 
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-06-09 11:22:35 följande:

Har hört om det men verkar ju väldigt ovanligt! Undra varför det är en högre chans vid ivf.. gjorde du en färsk eller frys återföring? så sjukt 😅 hur känns det? 

hade du barn sen innan? 

jag vet inte men ja, blir så nojig när man läser om alla risker med enäggstvillingar men nu är de ju va de är❤️ Satte in en 5 dagars frys:) har inga andra barn å detta va första ivf försöket och första insättningen, de är blandade känslor är jätte tacksam men vill allt ska gå bra bara ❤️
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?