• aminabe

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Olivia91 skrev 2023-05-25 12:16:50 följande:
    Jag vet inte igentligen, står man ska äta mkt kött och blodpudding osv men sånt äter jag inte så köpte blutsaft istället, är med rädd att dosera fel, men ska till barnmorska nu den 30e, ska fråga massor😂 har ni erfarenhet av att flyga tidigt i graviditet? Finns de några som helst risker med de? 

idag mår jag riktigt illa , har haft lite kramp i vaderna också som jag läste man kunde få, imon får ja också svaret på hormon sprutorna jag tagit, imed jag fick en liten brun blödning, men symtom mässigt känns de inte som missfall tkr jag får mer å mer gravid symtom
    Flygning är ingenfara, är först i sista trimestern som man kan behöva läkarintyg. Jag har ju ruvat i Grekland och det gick hur bra som helst ☺️
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-25 09:49:08 följande:

Oj! Min klinik var väldigt snabb. Dom ringde för en timme sedan. får komma på ultraljud den 14e juni! Vilken klinik går du på? 

ja jag tar lutinus! Frågade om det och hon sa att jag kunde ta det tills ultraljudet! 

Jag fick återkoppling nu, 19/6 blir det ultraljud för min del! I senaste laget men men ☺️
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-25 13:47:46 följande:
    Jaa får hoppas allt går bra! Men har du/ni några tips på illamåendet ? Shit idag är de hemskt 😂🤯🤯🤯
    Äta lite men ofta, annars fick jag från min mvc sist att det går bra att ta typ postafen tror jag det heter. Annars får du be dem skriva ut lergigan typ men det är nog om man spyr. Jag klarade mig inte med postafen förra gången. 
  • aminabe

Imorse mådde jag väldigt dåligt, var väldigt nära på att spy. Får de utvecklingen av det här men nästa vecka måste jag förberedda lite enkla saker att slänga i sig på morgonen samt ha med mig lite till jobb. Har ni tips? ☺️

• aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-26 09:18:32 följande:
    Jag med spydde också 😭 ringde barnmorskan nu hon gav lite tips 

Smoothi 

Vindruvor 

IsGlass

Rostad macka

Kalla frukter kalla grönsaker 

Potatismos pasta sås ris sås

Vätska 

Vila 

Åksjukearmband 

Åksjuketabletter postasen 

Åksjuke tuggummi kalma tugga tio minuter 

Tusen tack! Smoothie ska jag fixa, enkelt att ha med sig till jobbet också och kalla vindruvor/morötter. Kex och rostad macka vet jag inte fungerade förra gången, tyckte bara det växte i munnen 😂

Kanske ha lite saft eller smaksatt vatten tillgängligt också! 
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-26 15:16:26 följande:

Funkade inte å citera nu.. men olivia91 va jobbigt å spy 😢 det har jag klarat mig ifrån. Men får se denna graviditet.. bra att du ringde barnmorskan och rådfråga :)

har ni skrivit in er på mvc? Tänker att jag ska vänta till nästa vecka. 

mår bra på fm men mot eftermiddagen känner jag mig dålig. Väldigt yr, hängig å huvudvärk. slutar för dagen nu så ser fram emot fredagsmys!

Härligt att du har fått må bra, hoppas det blir samma denna gången. Jag har inte skrivit in mig ännu, fanns bara tre dagar att välja på nästa vecka men inget därefter och tycker det känns i det tidigaste laget. Så tänker att jag kollar nästa vecka om det kommer någon tid till veckan därefter. Jag ska till kirurgimottagningen och kolla ett ljumskbråck jag fick förra graviditeten också, förhoppningsvis kan op vänta till efter så rent krasst kanske jag skulle skriva in mig redan. Hm. 
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-26 16:45:18 följande:
    nä alltså mått bra har jag inte gjort. Slapp spy, men var konstant bakfull och kände mig spyfärdig i fyra månader 😅 ja men vill typ må illa så man känner sig gravid xD 

jaså okej! hoppas allt går bra! men du hade ett barn sen tidigare? :) 
    Så är det ju, man ber ju om alla de där symptomen 🙈

Tack, ja jag har en dotter som är 2,5 år. Hon kom också till genom fertilitetsbehandling. Har inte haft problem med ljumskbråcket på länge och trodde inte man gjorde något åt det men nu vid äggplocket fick jag massa problem igen och fick till mig att jag skulle kolla upp det för tydligen så opererar man alltid kvinnor. 
  • aminabe

Jag mår också extremt illa men bara spytt en gång. Har tyvärr inget tips, vet hur jobbigt det är. Jobbiga är att veta att det är många veckor kvar av dessa symptom. Vilken vecka är ni i nu och när skulle ni göra VUL? 

• aminabe
    Olivia91 skrev 2023-06-03 16:25:42 följande:
    Jag är i v 6+5 och mår så sjukt illa igår kräkte jag hela kvällen och nu känner jag bara att de inre är hanterbart men försöker kämpa på😭 längtar till illamåendet släpper, fick utskrivet xonvea tog två tabletter igår innan sovdax men de hjälpte ingenting, får se om de kan öka dosen.. vilken vecka är du i? :) jag har ultraljud den 13 juni, när har du? Eller vad står VUL för ?😂
    Jag är i vecka 6+5 idag så vi följer varandra. Tråkigt att höra att du har det så jobbigt med illamåendet. Mitt är ändå helt ok, märker att om jag äter regelbundet så blir det bättre men har mina dippar jag också. Tröttare än tröttast är jag också. VUL står för vaginalt ultraljud 😉 då har du ditt nästan en hel vecka innan mig. Jag fick tid den 19e. Tyckte det var i senaste laget men bara hoppas tiden går snabbt tills dess.
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-06-05 09:20:07 följande:

Verkar som vi alla mår rätt illa nu. Jag får kväljningar av bara tanken på mat. Igår stekte min sambo kyckling och jag höll på å spy. kan typ bara tänka mig å äta morötter eller äpplen just nu. jobbigt är också att jag måste ha tandskenor varje natt (har haft sån här osynlig tandställning) så hur ska jag klara det?? Hemskt.. 

Japp, jag spydde upp frukosten i morse. Så frustrerande när man inte kan göra något åt illamåendet och måste vara pigg och alert hela tiden. Nu blir det snart att gå och lägga sig, ögonen går i kors här. 
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-06-07 07:11:02 följande:

Funkar inte att citera men aminabe vad jobbigt! det e jätte jobbigt å må illa alltså. vad jobbar du med? Kan du jobba hemifrån? Jag jobbar inom vården och sjukskrev mig faktiskt nu några dagar för e så trött å mår illa. Kan inte ens gå å handla för får kväljningar av all mat.. 

olivia91 jag har inte ont i livmodern just nu.. men är ju vanligt att man har det och får kramper osv. Hoppas du mår bättre snart! 

Ja samtidigt om man har en bra dag så blir man orolig. Jag tycker mig inte ha mått lika illa idag och det sätter såklart griller i huvudet. Vagt illamående men inte alls som innan 😳

Jag kan få stickningar till och från i livmodern, är nog vanligt att man får lite mer i sjok!
  • aminabe
    Kiimen skrev 2023-06-08 05:46:48 följande:

Test dag i morgon. Men har inte kunnat låta bli😅
    Gjorde ett test redan i måndags med ett jättetidigt test från clear blue som var positivt❤️
    Med närver på helspänn gjorde jag ett till test idag, denna gång med ett vanligt clear blue OCH Är fortfarande positivt. ❤️

Är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen. 

Men vad kul, grattis!!
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-06-08 14:02:33 följande:

JAG HAR ENÄGGSTVILLINGAR I MAGEN !!! Inte konstigt jag mår skit ligger inlagd me dropp mu 😂❤️

Oj, vad häftigt!! Grattis! Åkte du in för måendet då? Så spännande! 
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?