• Olivia91

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

aminabe skrev 2023-05-21 17:56:30 följande:
    När var det du hade testdag? för visst skulle du anmäla utfallet av det? Jag anmäler via 1177 och borde få svar inom de kommande dagarna med en tid för ultraljud i vecka 8.
    Ja anmälde på 1177, har inte heller fått svar, fick en brun flygning ikväll och innan de hög de i äggstocken ca två timmar .. fick en tid imon för ultraljud de påstår sig troligtvis kunna se hjärta redan imon, får väl se då är så ledsen om de är missfall , någon med erfarenhet ?
  • Olivia91
    Olivia91 skrev 2023-05-21 21:38:57 följande:
    Ja anmälde på 1177, har inte heller fått svar, fick en brun flygning ikväll och innan de hög de i äggstocken ca två timmar .. fick en tid imon för ultraljud de påstår sig troligtvis kunna se hjärta redan imon, får väl se då är så ledsen om de är missfall , någon med erfarenhet ?
    Jag är i 4+3 imon för att tillägga 
  • Olivia91
    Olivia91 skrev 2023-05-21 21:40:11 följande:
    Jag är i 4+3 imon för att tillägga 
    Lägger till massa här men de hugger ännu konstant men inga mer bruna flytningar  
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-22 05:40:48 följande:
    Det är för tidigt att se hjärtat slå. Jag var på ul i 6+1 och det var inte säkert att man kunde se då ens men man såg ett pyttelitet hjärta. Men som sagt jag hade jätte mycket bruna flytningar i tre veckor - gammalt blod. Kan vara från vaggitorerna man sätter in varje dag som har irriterat slemhinnorna. håller tummarna Hjärta
    Jag använder inte variatorer gör helt utan någonting ❤️ Ja tror med de är för tidigt förstår inte varför dom sa så i Karlskrona, ska iallafall dit vid 10 idsg kanske dom kan förklara smärtan , får hoppas de va något annat 
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-22 09:44:57 följande:
    Aha okej jag förstår! men bruna flytningar brukar vara rätt vanligt ändå. jag håller tummarna!! 
    nä det e lite märkligt att dom sa så.. å smärta å hugg osv är ju också vanliga symtom.. men såklart det kan gå åt båda hållen. Hoppas iallafall att allt ser bra ut!

jag har testdag 25/5 men kommer nog testa imorgon.. då är jag på ruvardag 12 och enligt beräkningar så kommer mensen då.. vet inte vad som är värst, att få mensen eller att få se ett minus. Har inte så mycket känningar.. i lördags fick jag jätte ont i livmodern och bak i ryggen, men sen försvann det. å nu bubblar magen som den brukar göra innan mens. men hade även så när jag plussa med dottern så det säger inte så mkt egentligen?.
    har varit på ultraljud nu, hon såg gulesäcken och fosterhinnan men inget foster än men de är ju för tidigt precis som vi trodde, konstigt läkarn sa så igår.. men iallafall de tog också hormon prover som ja ska ta onsdag och fredag också för att se så de ökar, de sa att de är svårt att säga om de är missfall men dom tkr jag borde haft en större blödning då, ska på ultraljud 13 juni i Malmö! hoppas allt ser fint ut att hormonerna har ökat på fredag när läkaren ringer! 

håller tummarna att du kommer plussa!!!❤️ Jag bubblade också i magen men er va plus! brösten fick ja liksom ont i och började må illa nu i dagarna och är i 5+0 idag så de kom sent på mig😂 så hoppas för din skull!
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-22 18:15:45 följande:
    Då är vi hack i häl, är på 4+6 idag. Skönt att de tog dig på stort allvar och att du fick göra alla kontroller. Tror inte det är helt ovanligt med blödning de första veckorna så håller tummarna att allt är bra!
    Åååh va roligt, tkr de är så roligt att följas åt!! Hur mår du?🥰 ja verkligen, ringde sånt dygnet runt nummer igår kväll så svarade förlossningen, men va skönt man kunde ringa någon iaf! Och tur ja fick en snabb tid också!:)
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 05:22:54 följande:

Jag plussade precis!! På rd 12. är i chock. Detta trodde jag inte. Så glad! Men en lång väntan nu Å veta att allt går bra.. 

Åh grattis!!!!!! 🥰Ja denna väntan känns om en evighet! Hoppas de kommer gå bra för oss alla!
  • Olivia91
    SierraLeone skrev 2023-05-23 13:21:58 följande:

Är i 4+1 idag och de senaste två dagarna har jag vaknat på natten av att vara extrem kissnödig. Mina menssmärtor är inte lika häftiga längre men känner av växtvärken ibland. Inget illamående än så länge, äter vid fasta tider. Har dock märkt en ökad känsla av hunger så äter ett litet mål till på kvällen. Vilka symptom har ni tjejer?  // Glad

Jag är i 5+2 och jag har ont i brösten, mår illa varannan dag ungefär och har från å till mensvärk , mer eller mindre imorse vaknade jag och de gjorde sååå ont och andra stunden är de en helt annan smärta, sen mer flytningar ! Men en fråga äter ni tillskott av omega 3?? :)
  • Olivia91
    SierraLeone skrev 2023-05-24 11:34:26 följande:
    Efter att ha räknat ut vilken vecka jag är i efter samtalet här i tråden så är jag i 5+0 istället ☺️.

Jag tar bara folsyra 500 och betolv, är omega 3 något som ni fått rekommendation om? 
    Jag äter folsyra å b12 som dom rekommenderade men sen äter ja även c vitamin omegs 3 och blutsaft, jag äter fisk men inte kött kyckling osv , jag kanske tar för mkt vitaminer 🤯
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-25 09:19:31 följande:
    Jag äter folsyra och b12, tänker att jag går över till en multivitamin när jag kan sluta med den stora dosen av b12. Rädd att det blir överdoserat annars. Men omega-3 och c-vitamin kan väl inte vara fel. Har du låga järndepåer eller varför tar du blutsaft? ☺️
    Jag vet inte igentligen, står man ska äta mkt kött och blodpudding osv men sånt äter jag inte så köpte blutsaft istället, är med rädd att dosera fel, men ska till barnmorska nu den 30e, ska fråga massor😂 har ni erfarenhet av att flyga tidigt i graviditet? Finns de några som helst risker med de? 

idag mår jag riktigt illa , har haft lite kramp i vaderna också som jag läste man kunde få, imon får ja också svaret på hormon sprutorna jag tagit, imed jag fick en liten brun blödning, men symtom mässigt känns de inte som missfall tkr jag får mer å mer gravid symtom
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?