• aminabe

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

SierraLeone skrev 2023-05-23 13:21:58 följande:

Är i 4+1 idag och de senaste två dagarna har jag vaknat på natten av att vara extrem kissnödig. Mina menssmärtor är inte lika häftiga längre men känner av växtvärken ibland. Inget illamående än så länge, äter vid fasta tider. Har dock märkt en ökad känsla av hunger så äter ett litet mål till på kvällen. Vilka symptom har ni tjejer? Glad

Hm men om vi hade testdag samtidigt, hur kan du vara i 4+1 då? Jag får det till att jag är i vecka 5+0 idag 🙃

Än så länge har jag lite molande värk bara, upplever möjligen att jag är lite mer kissnödig än tidigare och andfådd. 

• aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-23 17:19:25 följande:
    Man räknar inte på samma sätt när man genomgått IVF som naturlig befruktning. När man genomgår IVF ska man räkna 2 veckor innan dagen för insättning av embryå och det är veckan du slutligen befinner dig i.  
    Men om man sätter in ett fem dagars så borde det bli två veckor plus 5 dagar tänker jag? För mig är det rimligt att vid ett FET räkna två veckor efter ägglossning eftersom ägget har befruktats på utsidan och sätts in sex dagar efter man fått utslag ☺️ vid en ivf går det ju att få väldigt exakt i min värld 🙃
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 19:19:26 följande:

Exakt så, det är ju känt att man räknar två veckor innan ägglossning så detta bör vara mer rätt tänker jag! 
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-23 19:58:09 följande:

Kan mycket väl vara så, är inte så insatt. Hur många dagar embryå är borde ju spela in såklart. 2 veckor innan är väl mest ca tid som står på 1177. 

Jag gissar på att vid uppföljning hos läkare kommer de räkna ut mer exakt vilket datum bf är beräknad till. 

Så är det absolut! Jag har fortfarande inte fått någon återkoppling med ultraljud, vet inte hur många dagar man kan räkna med. Får se helt enkelt ☺️ har ni bokat till mvc ännu? 
  • aminabe
    Anonym (Lina) skrev 2023-05-23 19:25:51 följande:

Kan tillägga att BIM för mig är ÄL+14..

Svårt att tro att det skulle vara en nidblödning just, när jag läst om det brukar det väl vara 7-9 dagar cirka efter ägglossning då ägget fäster sig. Vet dock inte hur sent ett ägg kan fästa sig men sen är det nog vanligt att man kan blöda lite tidigt i graviditeten pga sköra slemhinnor. Håller tummarna. När ska du testa? 
  • aminabe
    Anonym (Lina) skrev 2023-05-23 21:01:39 följande:

Åh.. får hoppas på det då. Tänkte testa imorgon eller på torsdag! 

När har du riktig testdag? Så spännande, ska hålla tummen för att det går vägen ❤️ 
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-23 22:01:53 följande:
    Ja jag undrar samma! Min sambo frågade senast idag om jag fått något svar men icke 😃. Vet inte om jag själv måste ringa och boka eller om de skickar en kallelse? 
    Senast jag var gravid skickade de på 1177 så det kommer nog där, de har säkert bara mycket att göra. Behandlingar med sprutstart etc är ju prioriterade såklart! Jag har lite is i magen, tänker att det borde komma denna veckan iaf ☺️
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-24 10:35:01 följande:

Alltså har helt glömt sen sist jag gjorde ivf å blev gravid men vad har ni fått för förhållningsregler efter insättning? Alltså sex, bada, träning.. kommer verkligen inte ihåg. Nu är det ju inte så mysigt med lutinus så e ändå inte så sugen men ändå.. 

Leva som vanligt fick vi, max två koppar kaffe och ingen alkohol då. Men annars inget ☺️
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-24 18:49:42 följande:
    Jag äter folsyra å b12 som dom rekommenderade men sen äter ja även c vitamin omegs 3 och blutsaft, jag äter fisk men inte kött kyckling osv , jag kanske tar för mkt vitaminer 🤯
    Jag äter folsyra och b12, tänker att jag går över till en multivitamin när jag kan sluta med den stora dosen av b12. Rädd att det blir överdoserat annars. Men omega-3 och c-vitamin kan väl inte vara fel. Har du låga järndepåer eller varför tar du blutsaft? ☺️
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-25 06:24:16 följande:

Idag var officiell testdag så nu har jag rapporterat in till kliniken. blir en lång väntan.. hoppas ni mår bra!

❤️❤️❤️

Här inväntar jag fortfarande återkoppling från kliniken. Hoppas få svar idag men det sa jag igår också. Skönt med en tid för ultraljud så man har något att förhålla sig till. Tog du också lutinus och hur länge ska du ta det isf?
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?