• aminabe

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Anonym (Nkb) skrev 2023-05-19 18:46:53 följande:

Hej ! 

såg eran tråd och har senaste veckan läst om olika ivf och ruvardagar och graviditetest så ögonen blöder.
    jag satt in ett två dagars embryo 5 maj , testdag 24 maj. 

ruvardag 14 idag och tog ett test som var negativt. 5 dagar kvar till riktiga test dagen. Mensvärk har jag sedan 1 vecka tillbaka men den lyser med sin frånvaro än så länge. 

men nu till det som gör mig tokig, är det kört för jag testade negativt idag eller kan/ har det hänt någon att de plussat några dagar senare trots Ruvardag 14 ? 

har läst så många kommentarer och jag håller tummarna för oss alla 🌺????🏽

De sätter alltid en testdag utifrån när testen kan bedömas ge ett tillförlitligt resultat. Alltså alla test innan dess kan ge ett utfall som inte stämmer. Jag håller tummarna för att det går vägen.
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-20 07:23:58 följande:

Tog precis graviditettest och det visade positivt! Helt galet, första gången jag är gravid 😃

Men åh grattis!
    Vi bestämde oss för att ruva en dag till. Haft en riktig otursresa till Grekland och idag är sista dagen så vi testar imorgon istället på hemmaplan. Är dock inte jätte hoppfull, min senaste graviditet kände jag mer och hade vid detta laget väldigt ont i brösten. Men alla graviditeter är olika såklart och antar att mina ligament är lite mer uttänjda så det kanske kommer lite senare ändå kan man ju hoppas.
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-21 08:56:46 följande:
    Jaa då har vi exakt samma 😂❤️ Men har du något illamående ? Jag mådde så illa igår och förväntade mig samma nu när ja vaknade men ingenting ? Va kan de betyda?
    Mitt illamående kom först vecka 6 förra gången så är väldigt individuellt det där skulle jag säga. Då kunde inte jag äta något på hela morgonen. Spydde som standard när jag reste mu från sängen. Får se hur det blir den här gången.
  • aminabe
    Anonym (Nkb) skrev 2023-05-20 20:33:26 följande:
    aminabe skrev 2023-05-19 22:00:22 följande:
    De sätter alltid en testdag utifrån när testen kan bedömas ge ett tillförlitligt resultat. Alltså alla test innan dess kan ge ett utfall som inte stämmer. Jag håller tummarna för att det går vägen.

Tack för svar, du lugnande verkligen en orolig själ. har haft mensvärk men de verkar de flesta haft. hade massor av symtom precis i början men insåg sen att det förmodligen är tabletterna. Dock har allt försvunnit nu förutom ?mensvärken.?

herregud detta är verkligen tortyr? 

håller tummarna för er på test dagen om jag förstått rätt imorgon ?

stort tack för svar! 

Är så olika, sist var jag övertygad om att vår behandling hade lyckats men lutinusen kan verkligen ge falska symptom. Denna gången har jag verkligen inte försökt analysera något utan bara på att fokusera på att vara i ett good state in mind. Har verkligen haft noll symptom men plussat så inget är omöjligt även fast man inte rent fysiskt känt något. Jag håller alla tummarna för dig! 
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-21 11:06:39 följande:
    Okej vad bra att iag inte är ensam om de då, känner mig lite illamående nu igen men Nu får man ju å känner efter hela tiden, vill bara de ska bli v 12 nu eller åtminstone V8 så man får gå på ultraljud! När ska ni på ultraljud ? Vilken vecka ?🥰 jag har inte fått en tid än men de sa v 8 i tele 
    När var det du hade testdag? för visst skulle du anmäla utfallet av det? Jag anmäler via 1177 och borde få svar inom de kommande dagarna med en tid för ultraljud i vecka 8.
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-22 12:07:03 följande:
    har varit på ultraljud nu, hon såg gulesäcken och fosterhinnan men inget foster än men de är ju för tidigt precis som vi trodde, konstigt läkarn sa så igår.. men iallafall de tog också hormon prover som ja ska ta onsdag och fredag också för att se så de ökar, de sa att de är svårt att säga om de är missfall men dom tkr jag borde haft en större blödning då, ska på ultraljud 13 juni i Malmö! hoppas allt ser fint ut att hormonerna har ökat på fredag när läkaren ringer! 

håller tummarna att du kommer plussa!!!❤️ Jag bubblade också i magen men er va plus! brösten fick ja liksom ont i och började må illa nu i dagarna och är i 5+0 idag så de kom sent på mig😂 så hoppas för din skull!
    Då är vi hack i häl, är på 4+6 idag. Skönt att de tog dig på stort allvar och att du fick göra alla kontroller. Tror inte det är helt ovanligt med blödning de första veckorna så håller tummarna att allt är bra!
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-22 20:17:48 följande:
    Åååh va roligt, tkr de är så roligt att följas åt!! Hur mår du?🥰 ja verkligen, ringde sånt dygnet runt nummer igår kväll så svarade förlossningen, men va skönt man kunde ringa någon iaf! Och tur ja fick en snabb tid också!:)
    Jag mår väldigt bra, lite molande värk under dagen. Har anteckningar från min förra graviditet och då kom illamåendet i 5+3 och höll i sig till vecka 15. Blir spännande att se hur det är den här gången. Tipsar om att köpa en bok, fint att ha nu med alla anteckningar. Köpte en grönaktig som heter ?Min graviditet - En veckodagbok?. Blir nog att köpa den igen ☺️ hur mår du?
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 05:22:54 följande:

Jag plussade precis!! På rd 12. är i chock. Detta trodde jag inte. Så glad! Men en lång väntan nu Å veta att allt går bra.. 

cutepenguin skrev 2023-05-22 22:57:33 följande:
    Har inte tagit test ännu, men misstänker en graviditet. Utebliven mens, molande värk till och från några dagar, och imorse kom det en rosa flytning som jag misstänker kan vara en nidblödning? Om en nidblödning kan se ut så.. har noll koll. Hade BIM 19/5. Tänkte ta ett test om någon dag. SPÄNNANDE!

Men åh vad kul, grattis! Håller tummarna för dig cutepenguin att det är som magkänslan säger ❤️
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 05:22:54 följande:

Jag plussade precis!! På rd 12. är i chock. Detta trodde jag inte. Så glad! Men en lång väntan nu Å veta att allt går bra.. 

Grattis, vad kul 😍 
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?