• SierraLeone

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Olivia91 skrev 2023-05-20 07:26:43 följande:
    ÅH stort grattis!!!! Förta gången för mig också!🥰🥰🥰
    Tack Hjärta du och jag har ju haft samma symptom med mensvärk så det är kul att båda visade sig vara gravida Glad
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-20 07:51:08 följande:
    Men åh grattis!
    Vi bestämde oss för att ruva en dag till. Haft en riktig otursresa till Grekland och idag är sista dagen så vi testar imorgon istället på hemmaplan. Är dock inte jätte hoppfull, min senaste graviditet kände jag mer och hade vid detta laget väldigt ont i brösten. Men alla graviditeter är olika såklart och antar att mina ligament är lite mer uttänjda så det kanske kommer lite senare ändå kan man ju hoppas.
    Tack! Hjärta Ja jag förstår att man vill vänta att testa när man känner att allt inte går som man önskat det hade gjort med resan. Lycka till imorgon! Hoppas det tagit sig ändå fast du inte har några symptom. Alla får ju inte heller symtom så håll hoppet uppe! Glad
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-21 07:32:49 följande:

Efter en dag längre ruvande så plussade jag idag Hjärta

Åh vilka fina nyheter nu på morgonen, Grattis! Hjärta
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-20 22:34:07 följande:
    Jaa eller hur!! Hur är de med din mensvärk nu? Min kommer och går vissa dagar värre än andra men ikväll har ja haft så ont i äggstockarna och igår i livmodern så ja, sen va de typ förgår hade ja inte ont någoting, hur är de för dig?❤️
    Ibland kan det gå timmar utan att jag känner något för att sedan få dova till värre mensvärk. Jag har precis som du, där det ibland känns som att det kommer från äggstockarna men ibland kommer värken i hela livmodern. Förhoppningsvis blir det mindre av detta med tiden för oss när vi är längre in i graviditeten ❤️ 
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-21 08:56:46 följande:
    Jaa då har vi exakt samma 😂❤️ Men har du något illamående ? Jag mådde så illa igår och förväntade mig samma nu när ja vaknade men ingenting ? Va kan de betyda?
    Det här med illamående verkar vara väldigt individuellt och finns nog inget linjärt svar på hur illamåendet ska ta form Hjärta. Jag får illamående först när jag inte ätit på x antal timmar men annars har jag inget illamående. 
  • SierraLeone
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 05:22:54 följande:

Jag plussade precis!! På rd 12. är i chock. Detta trodde jag inte. Så glad! Men en lång väntan nu Å veta att allt går bra.. 

Stort grattis! ☺️
  • SierraLeone

Är i 4+1 idag och de senaste två dagarna har jag vaknat på natten av att vara extrem kissnödig. Mina menssmärtor är inte lika häftiga längre men känner av växtvärken ibland. Inget illamående än så länge, äter vid fasta tider. Har dock märkt en ökad känsla av hunger så äter ett litet mål till på kvällen. Vilka symptom har ni tjejer? Glad

• SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-23 17:08:37 följande:

Hm men om vi hade testdag samtidigt, hur kan du vara i 4+1 då? Jag får det till att jag är i vecka 5+0 idag 🙃

Än så länge har jag lite molande värk bara, upplever möjligen att jag är lite mer kissnödig än tidigare och andfådd. 

Man räknar inte på samma sätt när man genomgått IVF som naturlig befruktning. När man genomgår IVF ska man räkna 2 veckor innan dagen för insättning av embryå och det är veckan du slutligen befinner dig i.  
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-23 17:51:07 följande:
    Men om man sätter in ett fem dagars så borde det bli två veckor plus 5 dagar tänker jag? För mig är det rimligt att vid ett FET räkna två veckor efter ägglossning eftersom ägget har befruktats på utsidan och sätts in sex dagar efter man fått utslag ☺️ vid en ivf går det ju att få väldigt exakt i min värld 🙃
    Du kan läsa mer om det här 🙂 

https://www.1177.se/Skane/barn--gravid/graviditet/om-graviditeten/sa-raknar-du-gravidveckor/
  • SierraLeone
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 19:19:26 följande:

Kan mycket väl vara så, är inte så insatt. Hur många dagar embryå är borde ju spela in såklart. 2 veckor innan är väl mest ca tid som står på 1177. 

Jag gissar på att vid uppföljning hos läkare kommer de räkna ut mer exakt vilket datum bf är beräknad till. 

• SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-23 20:50:25 följande:
    Så är det absolut! Jag har fortfarande inte fått någon återkoppling med ultraljud, vet inte hur många dagar man kan räkna med. Får se helt enkelt ☺️ har ni bokat till mvc ännu? 
    Ja jag undrar samma! Min sambo frågade senast idag om jag fått något svar men icke 😃. Vet inte om jag själv måste ringa och boka eller om de skickar en kallelse? 
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-24 11:13:28 följande:
    Jag är i 5+2 och jag har ont i brösten, mår illa varannan dag ungefär och har från å till mensvärk , mer eller mindre imorse vaknade jag och de gjorde sååå ont och andra stunden är de en helt annan smärta, sen mer flytningar ! Men en fråga äter ni tillskott av omega 3?? :)
    Efter att ha räknat ut vilken vecka jag är i efter samtalet här i tråden så är jag i 5+0 istället ☺️.

Jag tar bara folsyra 500 och betolv, är omega 3 något som ni fått rekommendation om? 
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-06-03 16:25:42 följande:
    Jag är i v 6+5 och mår så sjukt illa igår kräkte jag hela kvällen och nu känner jag bara att de inre är hanterbart men försöker kämpa på😭 längtar till illamåendet släpper, fick utskrivet xonvea tog två tabletter igår innan sovdax men de hjälpte ingenting, får se om de kan öka dosen.. vilken vecka är du i? :) jag har ultraljud den 13 juni, när har du? Eller vad står VUL för ?😂

Usch låter väldigt jobbigt! Jag är i samma vecka som du och i princip sedan jag gick in i vecka 7 mår jag illa hela dagen! Har inte spytt än men det kommer nog snart. 

• SierraLeone

Jag är i vecka 17 nu och har haft en ganska brutal start från vecka 8 till vecka 14 med mycket illamående, trötthet, orkeslöshet, förstoppning och nästan sjukdomskänsla skulle man kunna kalla det.  Nu från vecka 15 har jag mått väldigt bra så det känns som att jag fått livet åter! Allt såg bra ut på KUB och vi fick 1:20 000 så det är ju helt fantastiskt eftersom jag trots allt är över 35 år! 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?