• SierraLeone

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Hej gänget! En till som ruvar här. Får hoppas på det bästa :) 

• SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-12 13:12:12 följande:

Ni som ruvar känner ni en mensvärk från å till? jag har kännt de sen dag 3.. inga andra symtom dock, vet inte va mensvärken beror på, någon med erfarenhet ?

Jag känner lätt mensvärk ibland men vet inte om det beror på lutinus eller att mensen faktiskt är på väg eller om det är graviditetstecken. Idag har jag i alla fall varit lättirriterad som jag brukar vara precis innan mensen kommer. Hoppas det är graviditetstecken och inte mensen som är på gång. 
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-15 21:38:51 följande:
    jag plussade!!😭 efter 3 års försök och första försöket med IVF! Kan inte tro de är sant ?? Men ja ringde rmc idag och beskrev mina smärtor i livmoden som jag haft sen dag 3, hon sa jag kunde ta test trotts Min testdag är på torsdag , och de gav utslag direkt efter någon sekund ❤️ Varför Ska du testa igen på onsdag? gör du de för säkerhets skull? 
    Grattis! Det ger mig hopp! Jag har haft mensliknande Smärtor sedan 4-5 dagar efter insättning som nu har ökat i smärta de sista två dagarna. Känns inte som vanlig mensvärk som jag brukar få, detta är mer något som i stort sett håller i sig hela tiden men med större eller mindre vågor av värk. Är på ruvardag 7 med 5 dagars blasto.
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-16 19:12:24 följande:

Jag hoppar gärna in här, ruvardag 8 med en snygg 5 dagars blasto! Har en dotter på två år så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig för symptom. Kommer iaf inte ta förrän testdag som är på lördag. Komiskt nog precis haft magsjuka och har fortfarande dålig aptit. Tar lutinus på grund av kort lutealfas och blivit lurad av dessa förr. 

Då är vi på samma ruvardag :) har stor igenkänning på känslan att Inte veta vilka symptom man ska förvänta sig. Känns som att man är lite i limbo just nu. 
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-17 20:02:23 följande:
    Hur ont har ni haft i magen mitt har varit jätte olika men just nu har ja rätt ont i livmodern , som en tung känsla för nästan lite ont att gå , har ni med haft så? Den poff så är de borta och så har de hållt på så.. erfarenhet någon?❤️
    Jag har inte tagit graviditest ännu men så som du beskriver det har jag haft under min ruvtid. Kan vakna mitt i natten av enorm kramp i livmodern  som sedan försvinner lika snabbt och ibland dovare till ibland inte känna något alls. 

Jag får snart veta om det beror på lutinus eller graviditet. 
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-18 12:29:05 följande:
    Jodå, livet tuffar på. Försöker inte tänka så mycket kring symptom etc, vet att det mesta kan bero på lutinusen och att det fortfarande är tidigt. Hur går det för dig? Hade du också testdag på lördag? 
    Ja jag har haft samma inställning! mina lutinus tabletter tog slut igår enligt plan och jag har fortfarande menssmärtor men mer dova än tidigare under lutinus så se ibland var extrema, så jag har fortfarande symtom. Vet dock inte hur lång tid det tar innan lutinus helt är ute ur kroppen så man vågar ju inte hoppas ännu. 
  • SierraLeone

Tog precis graviditettest och det visade positivt! Helt galet, första gången jag är gravid 😃

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?