Anonym (jaha) skrev 2023-05-16 17:41:15 följande:
Nejdå, folk blir precis lika sårade och söndertrasade som förr av att bli svikna, och det är ju ganska självförklarande vem fan gillar att bli lurad och manipulerad?
Otrogna människor vill gärna TRO på myten om att otrohet skulle vara accepterat i andra länder för att människor som gör saker de vet är fel ALLTID gärna vill normalisera sitt beteende så mycket det går, men det är som sagt ren BS. Jag menar, det är ju ganska befängt att tro att människor i andra länder gillar att bli lurade och manipulerade mer än svenskar gör.
Ja du får gärna tro på myter om du vill men det gör det inte mer sant för det.
På vilket sätt menar du att gå bakom ryggen på, ljuga, manipulera och missbruka andras förtroende skulle det vara detsamma som att vara "mer upplyst"? Är du själv ok med att andra beter sig så mot dig i andra sammanhang? Du bli såklart jätteglad när någon blåser dig och tycker personen är modern och "upplyst"?
Jag lever i nuet och i nuet är det ingen annan är skithögar själva som tror att deras beteende är accepterat. Men det lustiga är att de själva verkar ta väldigt illa vid sig när någon lurar dem vilket rimmar ganska illa med deras påstådda acceptans och moderna "upplysning". Man skulle nästan kunna tro att de snarare är hycklare som gillar att göra saker mot andra som de själva aldrig skulle acceptera.
Du får tycka vad du vill.
Men du måste acceptera att andra människor inte tycker som du och du har bara att acceptera att vi är många som inte bryr oss ett smack om vad du tycker i din egen lilla inskränkta värld.
Du har ingen förmåga annat än att utgå från dig själv och du verkar lyckas inbilla dig att alla skulle vara skyldiga att tycka och tänka som du.
Innan du ens resonerar med mig, framförallt innan du låter din egen mun bajsa ur sig skit och alla dessa okvädningsord som du verkar älska att göra, så måste du skaffa dig en förmåga att se något annat än dina egna inskränkta tankar.
För det första, om min man skulle ha en tillfällig sexuell förbindelse med någon annan så skulle jag inte alls bli sårad, söndertrasad, känna mig sviken och absolut inte känna mig manipulerad eller lurad.
Jag skulle inte vilja veta om min man hade en sexuell upplevelse med någon annan, jag skulle utan tvekan vara ok med att inte veta något. Jag skulle inte uppleva det som att han gick bakom min rygg, inte att han ljög eller missbrukade mitt förtroende, jag skulle inte alls känna mig blåst.
Jag är mycket glad i relationen med min man, han gör mig jätteglad. Om han hade en tillfällig sexuell relation utan att jag visste något så skulle jag självfallet vara precis lika glad. Jätteglad.
Om du ska resonera med mig så ska du ha förmåga att ta det till dig och begripa dessa förutsättningar som gäller för mig.
Du får gärna berätta vad som gäller om dina egna förutsättningar, om det söndertrasade, om du vill det.
Men du vet inte ett skvatt om mig, om min man och om vår relation. Och du vet inte ett skvatt om vad som gäller för andra människor.
Det måste du försöka ta in och förstå, åtminstone till någon grad.
Om du känner dig sviken, sårad och söndertrasad så gäller det för dig själv.
Men det gäller inte för mig. Inte för min man. Det gäller inte för några andra medlemmar eller andra människor. Försök ta in det om du vill resonera.
Söndertrasad gäller bara för dig själv.
För mig gäller att livet är underbart och jag är jätteglad!