Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Abort HJÄLP

Jag fick göra abort efter att embryot slutat utvecklas i vecka 6, svalde en tablett. Det kom ut en liten klump efter några timmar, men det var först den 4:e dagen som det började blöda rikligt och kom stora klumpar. Det är ovanligt, men kan hända. Tar du smärtstillande? Ibuprofen hjälpte bäst för mig, spasfon lindrade också.

• Anonym (Anna)
    Johannakarlsson92 skrev 2023-04-29 22:00:12 följande:

Jag har tagit alvedon med ibumetin 
    paracetamol. Fick morfin också men den slängde jag ville undvika. Jag hanterar smärtan men är rädd för infektioner för vissa säger att man inte ska ha ont 2 dagar efter en abort?

Jag hade ont i 6 dagar (värst 4:e dagen) och klarade mig utan infektion. Jag var inte beredd på ett så utdraget förlopp då gynekologen sa att man brukade kunna gå tillbaka till arbetet dag 2. Men kontakta gärna medicinsk personal om du är orolig (1177 eller din gynekolog till exempel).
  • Anonym (Anna)

Tillägg: min gynekolog sa att tecken att vara uppmärksam på för infektion var: feber, illaluktande flytningar samt smärta efter aborten (inte under pågående abort).

• Anonym (Anna)
    Johannakarlsson92 skrev 2023-04-29 22:53:02 följande:
    Okej tack för svar! Jag har mer bara en stark mensvärk typ kanske lite mer huggande känsla, jag har ringt dom tycker att jag ska åka in men jag har en tid om några dagar jag tänker att dom kommer ju se ifall det finns rester osv. Jag har ju trots allt inte feber eller flytningar eller blod som luktar.
    Oki! Jag tyckte själv att det kändes tryggast att vara hemma. Har du någon vid din sida? Det kan vara bra om man plötsligt börjar blöda mycket. Om det känns otryggt hemma eller om du blir sämre kan du ändra dig och åka in.
  • Anonym (Anna)

Hej TS. Hur går det för dig?

Svar på tråden Abort HJÄLP