Inlägg från: Johannakarlsson92
|
-
-
Svar på tråden Abort HJÄLP
-
Jag har tagit alvedon med ibumetin
paracetamol. Fick morfin också men den slängde jag ville undvika. Jag hanterar smärtan men är rädd för infektioner för vissa säger att man inte ska ha ont 2 dagar efter en abort? -
Okej tack för svar! Jag har mer bara en stark mensvärk typ kanske lite mer huggande känsla, jag har ringt dom tycker att jag ska åka in men jag har en tid om några dagar jag tänker att dom kommer ju se ifall det finns rester osv. Jag har ju trots allt inte feber eller flytningar eller blod som luktar.Anonym (Anna) skrev 2023-04-29 22:40:49 följande:
Tillägg: min gynekolog sa att tecken att vara uppmärksam på för infektion var: feber, illaluktande flytningar samt smärta efter aborten (inte under pågående abort).
-
Vad menar du?Anonym (Vi) skrev 2023-04-29 22:50:03 följande:Så du har hunnit till apoteket för att lämna in pillrena redan?
-
RaYzLeR
okej vem Har sagt att jag inte var skyddad ? jag tar preventivmedel och dessutom vem Har sagt att jag valde aborten?? innan man skriver så dumma svar så kan man fråga. det här är en av det jobbigaste stunderna i mitt liv men det finns skäl till allt. -
Tack för att du förstår! Jag har en anledning till denna abort fostret låg inte rätt i min mage oavsett vad skulle jag få en missfall och om barnmorskan säger det och visar mig på ultraljud ska jag då inte lita på dom? Varför ska jag då ha något som växer i mig för varje vecka som går när jag kunde försöka göra det så tidigt som möjligt. Jag blir bara ledsen av sånna kommentarer som hennes. Jag lider just nuAnonym (Vi) skrev 2023-04-29 23:14:36 följande:Det är riktigt patetiskt att gå in i trådar om pågående aborter för att vädra din åsikter som ingen vill höra. Skulle du gå på en kvinna i din närhet som mår dåligt, blöder, har ont?
-
Okej men nu ligger det till såhär att jag hade inget val!!! Ska jag ens behöva förklara mig för sånna patetiska kommentarer som dina?! Det låg inte rätt i min mage!! jag skulle ha fått en missfall endån om inte det så skulle något annat hända. Du kan inte komma med dina dumma kommentarer utan att du vet NOLL! Dessutom så bestämmer varje kvinna vad den vill göra bortse Ifrån mig du har ingenting med vad en kvinna vill göra när man blir ofrivilligt gravid.RaYzLeR skrev 2023-04-29 23:29:37 följande:Jag har en kompis som blev ofrivilligt gravid. Hon behöll barnet och är nu en glad mamma! //