-
Jag är kassör tillsammans men en annan tjej till våra döttrars klass. Ingen annan ville ha uppdraget så vi tog det.Hon har varit överlägset den som gjort saker för att få in pengar till klasskassan, hållit I försäljningar, bokningar, ja massor även om andra hjälp till vid loppisar och discon så är det hon som fått dragit allt.Barnen har valt att vi ska åka på ett badhotell 2 nätter och sedan gå ut och käka på en känd resturang. Även allt detta bokade hon. Så hon har verkligen ställt upp.Men medan jag är en paragrafryttare, gillar att ha ordning på allt så är hon mer "äsch ingen annan bryr sig ändå"...Barnen sålde ljus och tjänade 3000 kr, de pengarna ville hon av någon anledning betala in senare till klassfotot, typ hon hade inte tid just då. Så när jag bad henne göra det efter ett halvår så hade hon glömt om hon betalat in dem eller inte, hon trodde nog att hon hade gjort det, men vi bytte bank och avslutade kontot så vi kunde inte kolla överföringar, men saldot stämde ju inte.Sedan ville hela hennes andra familjemedlemmar med till badhotellet så hon sa att de följer med men inte som föräldrar till klassen utan andra får vara klassföräldrar så kan de bara stötta upp om det behövs. Så de skulle betala sitt hotell själva men bokade ihop med klassen för att få del av mängdrabatten, helt okej.Så hon förde över 2500 till mig för jag var den som betalade fakturan.Nu när jag satt och på skoj räknade ut vad varje rum vi bokat kostar så ser jag att hennes rum kostar 3800:-Och sista grejen nu var att barnen sålt toapapper, och hon skulle betala in fakturan, och på något sätt stämde inte pengarna så det diffade på 700 kr som hon tyckte: näää jag orrrkar inte, ingen annan bryr sig, jag sliter i detta, det får vara fel...De har pengar, lägenhet i centrum och villa på landet, båda har bra jobb med höga positioner.Jag vet att hon har jobbat sliten ur sig för att få ihop resan, men perfektionist i mig skriker att SIFFRORNA blir ju fel om inte allt redovisas rätt.De 3000kr har de betalat in, fastän både hon och hennes man är säkra på att de redan betalat dem, fast de kan inte bevisa att de gjort det och det saknades 3000 från klasskassan.Hur hade ni gjort med det andra, ska jag bara skita i det? Det är bara hon och jag som vet att pengar saknas.Hur hade ni bemött det?
-
Svar på tråden Det saknas pengar från klasskassan....
-
Kontot är avslutat, finns inte mer. Och hon har bytt bank, så hennes gamla konto därifrån hon skulle fört över pengarna ifrån är också avslutat.Anonym (Jenny) skrev 2023-04-28 21:05:32 följande:
Fast det är jättelätt ju att gå in på sin bank och söka överföringar.
Jag tycker att du faktiskt ska ta detta med ytterligare föräldrar. Rent krasst kan det bli polisanmälan, men jag hoppas att ni löser detta innan dess.
Att boka ihop med er är skitsamma, men då är de också ansvariga på resan då de utnyttjat det hela.
Om det blir polisanmälan åker jag också dit för jag borde kollat så att hon gav mig rätt summa för hotellet, men jag lutade på henne och det var hon som hade alla bokningsavgifter, jag fick bara kontonummer och summa jag skulle betala in.
De kommer också vara närvarande på resan och stötta upp, vara med vid frukost/middagarna men de vill kunna ha fokus på sina mindre barn under dagarna i poolen. -
Hon har bytt bank så hennes konto är avslutat.EpicF skrev 2023-04-28 22:22:11 följande:
Rent krasst så ska det polisanmälas. Är allt för mycket som inte stämmer.
Överföringar man gjort från sitt egna konto, vilket jag antar att hin gjort kan lätt kollas. Så om hon har betalat in de 3000kr så kan hon se det i sin egna bank.
Men jag hittade info om att man kanske kan se borttagna konton ändå, men man får betala typ 200 kr för att få ett års utdrag...
Skrev till banken där vi tidigare haft klasskassan och beställde en sådan om det funkar.
Vill ju absolut inte att OM hon redan har betalat de 3000 och vi har räknat fel någon stans att de ska behövt betala igen. Vill ju att allt ska vara rätt!!!
Hon är en jättego tjej, så hon vill absolut inte LURA till sig saker, jag tror bara att hon är otroligt less och några kilo förvirrad ibland -
Hon har bytt bank så hennes konto är avslutat.EpicF skrev 2023-04-28 22:22:11 följande:
Rent krasst så ska det polisanmälas. Är allt för mycket som inte stämmer.
Överföringar man gjort från sitt egna konto, vilket jag antar att hin gjort kan lätt kollas. Så om hon har betalat in de 3000kr så kan hon se det i sin egna bank.
Men jag hittade info om att man kanske kan se borttagna konton ändå, men man får betala typ 200 kr för att få ett års utdrag...
Skrev till banken där vi tidigare haft klasskassan och beställde en sådan om det funkar.
Vill ju absolut inte att OM hon redan har betalat de 3000 och vi har räknat fel någon stans att de ska behövt betala igen. Vill ju att allt ska vara rätt!!!
Hon är en jättego tjej, så hon vill absolut inte LURA till sig saker, jag tror bara att hon är otroligt less och några kilo förvirrad ibland -
Ja hon har bytt bank, de gjorde det när de köpte den nya lägenheten...Anonym (111) skrev 2023-04-29 07:50:52 följande:
Har hon verkligen bytt bank? Jag menar, det är väl inte så ofta man gör det? Men bra att du beställt utdrag.
Jag tycker att fattas det summor, även om det bara är lite, så ska man givetvis prata med henne om det. Är det pyttelite diff och allt annat går bra med resan så kanske jag inte hade sagt något, eller väntat tills efter resan och bara berättat "jag fick utdrag från banken. Det syns tydligt att det här saknas och det var du som skulle sätta in det. Nu är resan gjord och allt gick bra, men jag vill ändå att du ska veta att det syns hur det gått till"
Det kan ju vara bra att hon får veta, så att hon till en annan gång, inte åtar sig sådana här saker. Vet hon att det går att få ut info trots avslutat konto tex, så kanske man passar sig lite extra en annan gång.