Inlägg från: Anonym (impulskontroll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (impulskontroll)

hur tänker en som är otrogen??

En person som är otrogen tänker nog ganska olika, men är ofta spontanstyrd eller bekräftelsesökare och tar möjligheter när de uppenbarar sig, och då UTAN ATT TÄNKA ALLS. Iallafall inte på konsekvenser eller sin partner därhemma. Det är en egoistisk handling som nästan alltid får förödande konsekvenser och är svårreparerbart om inte samtycke getts till denna relationsform.

Om de är brist på kärlek till partnern kan ju diskuteras. Jag tror snarare det är brist på kärlek och tillit till sig själv och en bristande respekt för andras känslor.
    Människor med vissa diagnoser är ju mer riskbenägna t ex har det visat sig och ofta kan det ligga sådana i grunden och saker som sexmissbruk eventuellt.

• Anonym (impulskontroll)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-04-29 15:01:54 följande:
    Det tror du. Så här är det på riktigt, i vårt fall:

Jag har avsiktligt väntat tills en kollega slutat för att undvika problem på arbetsplatsen. Sedan tagit kontakt, vi har diskuterat exakt vad vi vill göra, byggt upp en spänning och med minutiös planering fått till flera träffar där vi ostört har kunnat ägna oss åt varandra i några timmar, vilket är lagom.

Vi anser båda att vi kan unna oss det eftersom våra partners inte vill göra vissa saker. Någon grad av narcissism är vad jag anser ligger till grund för beteendet men ingen av oss har någon diagnos, ingen kan sägas vara sexmissbrukare och ingen planerar att lämna sin partner.
    Kanske ingen diagnos i ert fall men egoism och bekräftelsebehov är detju utan tvekan och ett svek mot partners såvida ni inte fått grönt kort till att ha andra relationer. Du tar dig ju en frihet trots att din partner kanske inte är med på detta.
Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??