003 skrev 2023-04-30 15:58:57 följande:
Åh hej! Vad kul att någon svarade. Hur gammal är du?
vet du vad ditt TSH värde ligger på? Enligt nya studier borde de ligga kring 1 för att ha maximal chans till en graviditet, jag ligger på 0.27 nu då jag har fått för mycket levaxin, dock är detta första cykeln sen 2 år tillbaka som min cykel var 28 dagar.
jag tog bara en letrozol kur, åh man blir så ledsen o trött att man inte lyckas bli gravid, det gör så ont
Jag är 29 år men ska fylla 30 i år.
Ja när jag lämnade blodprov första gången under vår utredning hade jag ett lätt förhöjt TSH värde på 4,1. Fått till mig att referensintervallet ligger mellan 0.3 till 4.0 så låg precis lite över. Efter ätit levaxin ca 1 månad 50 mg så hade mitt TSH värde stabiliserat sig enligt läkare. Hur mycket vet jag inte men kan själv märka skillnaden då jag fick extrema dippar av trötthet innan levaxin.
Sen var även prolaktin lätt förhöjt på 584. Och progesteronvärdet låg på gränsvärde 27.
Ska du fortsätta med Letrozol eller vad är eran plan? Vilken cykeldag är du nu? :)
Ja det är verkligen psykiskt påfrestande när kroppen inte samarbete och man längtar så efter att bilda familj.