• Anonym

Vad kan anses som olämplig förälder?

Väldigt underhållande med alla amatörsoctanter som gissar.

• Anonym
    Anonym (Japp) skrev 2023-04-27 19:07:52 följande:

Att man tillåter sina barn bli hemmasittare och inbillar både sig själva och sina barn att samhället ska anpassa sig efter dem och ge dem alla möjligheter i världen trots att de bara sitter hemma och gejmar dygnet runt. 

Håller med.
    Numera kallas de hemmasittare, när jag gick i skolan hette det att man skolkade.
  • Anonym
    Anonym (yes) skrev 2023-04-27 19:32:32 följande:

lite provocerande formulerat men jag tänkte lite samma.

Faktum är att spännvidden är ganska så stor mellan olika familjer, omständigheter och förutsättningar. Det är inte familjerättens uppgift att spekulera, gissa, döma och moralisera.

Gränsen går överraskande långt bort innan man dömer ut en förälder som oförmögen att ta hand om sitt barn. Innan dess försöker man hitta lösningar och erbjuder stöd etc.

Ja, så är det ju.
    Så därför kanske man inte ska fråga på FL om detta, då faktiskt den stora majoriteten inte vet.
  • Anonym
    Anonym (Process) skrev 2023-04-27 19:33:29 följande:
    Just om vilka förutsättningar som krävs för att få enskild vårdnad tänker jag att tämligen många har en uppfattning!

Du tänker underhållning, jag tänker att alla som någonsin haft vänner, syskon och kollegor som genomgått vårdnadstvist faktiskt får en uppfattning om processen....

Att du inbillar dig att det bara är amatör soc-tanter som har åsikter säger en hel del om dig. I mitt liv tycker jag att just eventuell vårdnadstvist och besök på familjerätten är något folk faktiskt har rätt olika bra koll på.
    Vad menar du att det säger om mig?
Svar på tråden Vad kan anses som olämplig förälder?