• Aurora h

Elavtal efter faktisk förbruknining?

Hej!
    undrar om ngn vet vad detta betyder? 

jag har ramlat på en lgh jag gärna vill buda på, men vad betyder det här, som står i lgh beskrivningen?Har inte all elavtal efter faktisk förbrukning?

Till avgiften tillkommer en avgift för hushållsel efter faktiskt förbrukning på ca 250kr.

har aldrig sett detta förut. 

• Svar på tråden Elavtal efter faktisk förbruknining?
  • Anonym (B)

Det innebär väl att bostadsrättsföreningen köper in elen till hela huset, och att du får betala föreningen för den delen som din lägenhet förbrukar.

Praktiskt på så sätt att du slipper fundera på elleverantör, det arbetet tar styrelsen. Dessutom antar jag att en sådan storkund får ner kWh-priset.

• Aurora h
    Anonym (B) skrev 2023-04-27 16:32:01 följande:

Det innebär väl att bostadsrättsföreningen köper in elen till hela huset, och att du får betala föreningen för den delen som din lägenhet förbrukar.

Praktiskt på så sätt att du slipper fundera på elleverantör, det arbetet tar styrelsen. Dessutom antar jag att en sådan storkund får ner kWh-priset.

Wow tack. Kort och koncist svar som inte mäklaren lyckades ge mig :) känns ju bara positivt då :)
  • Anonym (B)
    Aurora h skrev 2023-04-27 16:59:47 följande:
    Wow tack. Kort och koncist svar som inte mäklaren lyckades ge mig :) känns ju bara positivt då :)
    Du ska ju ändå prata med brf-styrelsens ordförande innan du genomför köpet, så kolla då att det jag skrev stämmer.
Svar på tråden Elavtal efter faktisk förbruknining?