Inlägg från: GravidTillSlut |Visa alla inlägg
  • GravidTillSlut

BF januari 2024

Kawa81 skrev 2023-08-11 14:49:35 följande:
    Herrejävlar 20kg 🙈, det måste vatt tufft å påfrestande för henne å grymt å gå ner allt igen.. inte alla som lyckas med det.. 🙏💜
    Blir me andra ord lite spännande för dig me.. 😂
    Haha ja, men syntes inte på henne direkt och krävdes ingen särskild ansträngning att gå ner. Hon hade inte heller några besvär av graviditeten. Mådde bra hela tiden utöver lite halsbränna. Hon är fit som fan nu utan regelbunden träning. Efter två graviditeter. Bra gener? 🤣 Hoppas på det 🙏
  • GravidTillSlut

Måste ju dela med mig av min mage då jag förstått att jag gått upp mer än de flesta 😅 väntar inte tvillingar utan det är vår första.  Utöver magen inga symptom...... Mår precis som vanligt. Undrar om alla misslyckade graviditeter gör att magen ser ut mer som en andra graviditet än den första. Har ju haft många missfall och missed abortion s så att säga. V 18 på bilden, har nu gått in i v 19. 

• GravidTillSlut
    MatildaLS skrev 2023-08-19 16:50:26 följande:
    Vacker mage!! 
    jag tror jag också gått upp en hel del, hade helst av allt velat äta ihjäl mig om jag fick! Jag har dock valt att inte kolla siffror på vågen relaterat till tidigare ätstörningar utan Barnmorskan är tyst om vad jag väger och så. Jag mår också precis som vanligt minus att min ischias har hamnat i kläm denna vecka, så jävla störigt hahaha! Men har äntligen börjat känna lillen denna veckan (vecka 21) och det är så galet mysigt! Har längtat ihjäl mig! Att min lilla Frans ligger där inne Hjärta har moderkakan i framvägg så min sambo känner inte än tyvärr Men det kommer nog snart! 
    Ja, det känns mysigt att magen syns ordentligt nu. Känner liksom inget annat nu så det enda som gör det verkligt nu. Är i v 19 och har inte känt av min lille kille än. Har oxå moderkakan i framvägg. När kände du första gången? 

Det låter klokt! Att inte fokusera på vikten. Ber om ursäkt om jag triggat något 🙈 Själv blir jag mer fascinerad över min snabba uppgång och tänkte inte på att det kan slå fel. ❤️

Vore kul att se era magar ni som vill dela med er å skriva till vilken vecka ni är i 🥰
  • GravidTillSlut
    MatildaLS skrev 2023-08-19 18:59:42 följande:
    Jag kände inget förrän i vecka 21! Har kompisar som också haft i framvägg som känt ännu senare så det kommer 😍

nejdå det är absolut ingen fara! Jag mår bra idag, men vill ändå undvika just mina egna siffror ifall ifall. 

bifogar en bild på min mage när jag va i vecka 20, tror jag va i ca 19+5 när bilden togs Och nu är jag i 20+5 så den ser någorlunda lik ut. ❤️ har bara nakenbilder på mig själv med hur magen ser ut idag så skickar en äldre därför 😂
    Åh så himla fin 🥰 
    Vad bra, man börjar längta så nu ❤️🥰😍
  • GravidTillSlut
    Kawa81 skrev 2023-08-19 20:38:39 följande:

Såååå fina ni är allesammans 🥰
    Så tydlig mage har ente en annan ens nu i v20 (19+4) 🤭, har en bakåtlutad livmoder å iaf tursamt nog moderkakan längst upp.. ser mest bara halvfet ut 😂 å kan titulera mig som "knudan" me lite småpucklar här å var.. 🤣

Vilken nätt en 🥰 supermysigt att se magarna 🥰 
  • GravidTillSlut
    MatildaLS skrev 2023-08-20 15:06:09 följande:

Ja tänk vad alla har olika kroppar trots liknande veckor, men alla lika vackra 🥹❤️ 
    tänk att vi just nu har ett litet liv i magen som ligger och gror, har fortfarande så svårt att förstå det ibland, magiskt! 

Det är verkligen sjukt när man kommer på det 🥰 blir lite pirrigt! Känns overkligt ❤️
  • GravidTillSlut
    laajnaa skrev 2023-08-21 12:46:14 följande:

Hej alla😁 fina ni e😁  jag heter lina och väntar mitt första barn är i vecka 19+4 beräknad den 10 jan 😍 min mage har inte riktigt ploppat än hehe men han sparkar å buffar mycket😁 

en bild från förra veckan☺️

Åh vad härligt 🥰 längtar oxå tills buffande och sparkqr känns!! 
  • GravidTillSlut
    Kawa81 skrev 2023-08-24 10:56:44 följande:
    Härligt!! 🙏🥰
    Själv har jag nojjat lite då jag ente känt något nu i några dagar, provade igår å få respons men icke 😔 å brösten kändes osse mindre ömma igårkväll så va nästan helt säker på att nu e bebis borta.. 😢 
    Tänkte idag att antingen får jag respons nu eller så måste jag köra till bm så hon får lyssna.. provade spela musik för bebis å poka runt på magen å till slut så ÄNTLIGEN svara hon därinne.. 🙏🥰😍
    Åh fy vad stressig känsla!! På så vis jobbigt när man väl börjar känna 😱 Att man ska hålla koll på att det rör sig. Skönt att hon vaknade till sen och blev danssugen 🥰
  • GravidTillSlut

Nyfiken fråga. Överallt i alla appar jag har står det om barnmorskebesök runt vecka 20 och att man då får graviditetsintyg. Jag har inte tid förrän v 25-26. Ringde mottagningen och de sa att de inte förstår att apparna säger v 20 och att det är v 25 som gäller. Har ni fått någon tid i v 20 i den region ni bor? Jag bor i västra Götalandsregionen. 

Svar på tråden BF januari 2024