• Kawa81

BF januari 2024

Cutepenguin
    Hur har det gått för dig!? 🙏❤️
    Tänkt på dig många ggr å hoppats på en ny uppdatering.. 

• Kawa81
    cutepenguin skrev 2023-06-24 07:57:26 följande:

Nämen, vad gullig du är ❤️ Jag var inne igen i torsdags pga väldigt ont (kramper/kraftig mensvärk) och börjat blöda mer. Då låg embryot fortfarande kvar i livmodern. De kunde inte svara på någonting alls kändes det som.. har en ny tid 3/7. Hade även ont igår och vaknade i natt i kramper också.. fortsätter blöda. Embryot är också mindre än det borde vara, även om vi såg hjärtat picka i måndags. Får det inte att stämma alls eftersom jag plussade redan 24/5, vilket borde vara typ så gammalt embryot är. Så vi får se! Känns inte så hoppfullt..

Åååh!! äntligen en uppdatering 🥰
    Självklart!!, det du går igenom just nu är ju 💔 å känslomässig bergodalbana.. omtanke är det minsta man kan ge till en medmänniska.. ❤️
    Kunde dem ente säga om embryot blivit större sen i måndags? :/, lite väl märkligt å nu säga att det är mindre än det borde vara.. Varför sa dem inget redan första gången isåfall.. 🙄 jag menar 5dg är ju ente en jätteskillnad i tid.
    Ente förrän 3/7 😵?💫, e ju skitlänge med tanke på omständigheterna å för din skull.. känns lite nonchalant 😒
    Hur mår du idag? ❤️
  • Kawa81
    cutepenguin skrev 2023-06-24 13:34:16 följande:

Det är verkligen en berg- och dalbana. Jag har dock accepterat att det antagligen är missfall. Så nu vill jag mest att allt ska komma ut tills 3/7, så de kan bekräfta att allt är ute så vi kan försöka igen. 

Nej, de menade att embryot inte kan ha växt så mycket på 3 dagar (från måndag till torsdag) så de mätte inte alls i torsdags. De tyckte 3/7 blir bra för då har embryot förhoppningsvis växt och de kan se mer. Den var bara 3,6 mm.. vilket är 3 veckor för litet gentemot när jag tror jag blivit gravid och utifrån min senaste mens. Så ja, låter inte så positivt som sagt. Det enda hoppet är väl att de såg hjärtat picka i måndags, men jag börjar fundera på om det verkligen stämde. 

Idag har jag ont till och från, tar två Alvedon när jag får kramperna så jag åtminstone kan röra mig och umgås nu när det är midsommar. Tycker blödningen tilltagit och idag har jag sett några klumpar. 

Tack för stöttning! ❤️  Jättesnällt!! 

Om jag förstått det rätt så är du idag i v9+3 å vid ultraljudet var du v8+5, då är 3,6mm jättelitet 😔 å verkar inte stämma med den vecka du var i isåfall men det kan såklart skilja mellan individer.. 🙏

Gjorde mitt första ultraljud v9+6 å mitt foster var då 33,6mm men blev också framflyttad 3dg förvisso då läkaren sa att det stämde mer överens med v10+2. 

Obeskrivligt det du går igenom 💔🥺 å jag förstår definitivt att du börjar undra om dem såg ett hjärta slå.. kanske boka ett ultraljud privat för en second opinion, har ju hänt förr att dem haft fel.. ovisshet är ju bara precis värst av allt.. ❤️🙏
  • Kawa81

Cutepenguin
    Ja definitivt är 3v skillnad tokmycket 🙈, förlåt insåg att jag missade det i ditt tidigare svar.. ❤️
    Jag blir inte heller riktigt klok på hur dem räknar för utgår jag själv ifrån senaste mens första dag 9/4 så skulle jag isåfall vara i v10+6 idag men är i v11+4 efter ultraljud.. 🙄😅
    Vad skönt å läsa att du nu är okej med det som händer även om man innerst inne ändå inte riktigt är det.. man är ju så hjälplös å kan ente påverka något heller.. 
    Hoppas innerligt allt går som det ska utan komplikationer så att ni snart e på banan igen.. ❤️ ni får säkert + aug.. 🥰

• Kawa81

Cutepenguin

Oj!, nu gick det undan iaf.. 😁🤭🙏 å förstår att det kändes weird och obehagligt men riktigt härligt att din kropp på ett fantastiskt sätt tog hand om det själv, är en fin bekräftelse på att den fungerar som den "ska" och gör "sitt jobb" om man nu kan uttrycka det så.. 🙈❤️
    Jag är den förste å stå i hejjarklacken till ett + snart igen.. 💪😍
    Kram!! 

• Kawa81
    Silvergirl86 skrev 2023-06-26 20:02:14 följande:

36årig tjej i sina bästa år. Fjärde barnet. Mina övriga barn är födda, 2010, 2013 och 2018. Tjejer hela bunten.
    Är enligt diverse appar och nätkalendrar bf 15/1-24
    Fick ett mf vid påsk i år, (i typ v. 6) blödde mindre ÄN vid mens och hade MINDRE ont så fattade inte vad som hände. Men när den blödarveckan var slut så "var det bara att ta sig upp på hästen å ta nya tag". Blev gravid direkt typ. Mina 3 övriga graviditeter har gått på första försöket. Jag går in i v. 12 imorgon men livrädd för att få ett nytt mf. Har hemska flytningar som ser ut som dem gör innan min mens- dvs tjocka gulgröna. Bara väntar på att det ska dyka upp blod i dem.

Var på ett tidigt vul den 16e juni och då såg man hjärtat slå. Blev liiite lugnare efter det men fortfarande väldigt orolig över mf.

Grattis!! till graviditeten 🥰, förstår din oro, när jag såg hjärtat slå på ultraljudet bröt jag ihop i tårar av lycka att allt va okej 🙏❤️ å den oron känner nog dem flesta av oss så du är bland dina gelikar.. men vet du, det är inget vi kan påverka så det bästa är att ta hand om sig själv å nånstans försöka tänka att allt händer av en mening.. ❤️

Har en son född -08 från en tidigare relation å två bonusar födda -08 & -12 så här väntar vi vårt första gemensamma å en äkta "sladdis" 😂 
    Gick in i v13 idag (12+0) 😍, gjorde ultraljud 15/6 som visade en sprallig lillskit 🤭 med ett starkt hjärta å blev framflyttad från 9+6 till 10+2.
    Ska göra kub om en vecka, ente för att jag eg bryr mig om svaret, vill bara se min lillskit igen så enbart därför.. 🤭😂
    Dem där flytningarna låter inte alls bra, har du alltså alltid såna innan mens!? ???? låter ju som nån form av infektion/inflammation..
    Har du pratat med din bm om det?.
  • Kawa81

Trefaldighetsmästareikärlek

Underbart!! 😍🥰

Gick själv in i v13 idag (12+0) å bläddrade tbx i nc-appen å man minns hur det kändes efter varje ny vecka som då kändes som en evighet men fan det har redan gått skitfort tycker jag.. 🤭😂
    Gått upp typ knappt ett kg å det syns ju ente ens, (är 1,69, startvikt 57,4kg) åtminstone ente på morgonen utan mest på kvällen när man svällt upp som en valross under dagen 🤣 å fått nån konstig craving på dajm sen en vecka tbx ungefär.. helt jävla weird.. 😂
    Fick craving på delicato chokladbollar me sonen under en period i 5/6 månaden, e nåt me choklad asså.. 😂

• Kawa81

Gulrödaäpplen

Insåg att jag glömde å svara dig senast 🙈, hur mår du nu?, hur långt i graviditeten? å några konstiga craves? 😂

• Kawa81
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-07-03 10:11:25 följande:

Godmorgon alla blivande mammor ❤️ 
    Aptitlöshet, hur tacklar ni det? Kan i stort sett endast äta yoghurt, varm mat går verkligen bort.
    Är det någon mer som upplever att symtomen kommer och går? Igår var jag i stort sett helt utan, brösten hade till och med slutat ömma men i morse var det tillbaka (tack och lov), man hinner bli så nervös när klänningarna avtar.
    Hade ett ul i v 7+6 där hjärtat slog, nog är väl oddsen rätt låg att det hänt något efter det? 

Hoppas att alla får må bra i sin graviditet ❤️

Gomiddag! ❤️
    Ååh.. önskar istället man ente fick hungerskänsla så fort det gått mer än ett par timmar å äter jag ente då blir jag direkt illamående å känslan att vilja kräkas.. tack o lov har jag lyckats låta bli hittills men det har varit fan så nära.. 🤪😅
    Känner mig dock rätt kräsen å kan ente äta vadsomhelst så blir mycket frukt, man blir enkelspårig å är svag för kinamat 🤭 å dajm.
    Enormt stora å ömma bröst, pinknödighet, svälld mage, hungerskänsla å flesta mornar lätt illamående dras jag med varje dag, det har aldrig varken mildrats eller försvunnit. Svullenheten i kroppen, händer framförallt tycks ha lättat senaste veckan 🙏
    Somliga kvällar kan svullenheten i brösten mildras något för å sen va tbx direkt på morgonen men ömheten den är fan brutal hela tiden 😂 å numera gör det även skitont i bröstvårtorna vid minsta beröring av t.om kläder så får välja tröja med omsorg.
    Går in i v14 imorrn, ska då även göra kub å får äntligen!! 🙏❤️ se min lillskit igen å hoppas innerligt allt är som det ska.. ❤️
    Hur långt är du nu?, vilka symtom brukar du ha som försvinner emellanåt?.
  • Kawa81

Gulrödaäpplen

Shit, fan va drygt!! 🙈🥺🤭
    Kämpar ente me kräkningar så länge jag äter regelbundet men just illamåendet tycker jag har blivit värre nu än tidigare å värst när man vaknar.. halsbränna från å till har också kommit på senare tid.. fick lära mig av min mor å även hört ifrån andra att mycket halsbränna är ett sign på att ens barn kommer få mycket hår 😂 (har själv enormt tjockt hår å min mamma hade mega halsbränna ofta när hon vänta mig sa hon).
    Även hört att halsbränna är ett tecken på att man väntar en flicka.. rätt kul å intressant det där.. 
    Läst lite överallt att när man går in i v14/andra trimestern beroende på hur man räknar så brukar man oftast må bättre överlag, få ork tbx, mindre trött osv.. men det vettefan om man kan hålla med om.. 😂
    Allt är såklart individuellt men jag märker en klar skillnad iaf mot hur jag mådde med sonen..

Svar på tråden BF januari 2024