Inlägg från: Gulrödaäpplen |Visa alla inlägg
  • Gulrödaäpplen

BF januari 2024

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-06-17 16:55:53 följande:

Kaea81, jag har exakt samma som du! Blev framflyttad av BM 3 dagar trots att även jag kört med NC 🤷?♀️😂

Jag har likt du mycket symtom. Ömma bröst, illamående, yrsel/blodtrycksfall, brösten har växt två kupor, är svullen om tarmarna (ser ut att vara i vecka 28 typ 😂) , huvudvärk hela tiden, tröttare än tröttast, anfådd och doftkönslig, och humörsvängningar 😅

Vi har berättat för sonen som är 8 år, han blev överlycklig och vill gärna berätta för alla. På midsommar när alla är samlade kommer vi berätta 😍 
    Är i vecka 9 nu ❤️

Åh skulle citera men lyckades ogilla ditt inlägg?! Sorry, var inte meningen 😅😂

Här har ni en till som kört med NC men blev framflyttad 3 (eller om det var 4) dagar också! 🤷?♀️ kanske pojkligan på g 😂
  • Gulrödaäpplen
    Kawa81 skrev 2023-06-18 12:27:26 följande:
    Ja den där citatgrejen funkar ju bara när den själv vill.. 🙄
    Detta blev ju helt plötsligt riktigt spännande.. 🥰, kanske dags å höra av sig till nc å lixom asså hallå! hur funkar det här eg.. 😂
    "pojkligan" 🤭 den va i särklass fan suverän.. 💪😂, jönssonligan i ny tappning 🤣
    Hur mår du? 🙏❤️
    Ja lite spännande ändå att flera fått datumet ändrat ????

Önskar jag mådde lite bättre hehe. Typ konstant illamående (använder Lergigan comp varje dag), kräks minst en gång om dagen, börjat få mer och mer migrän och fortfarande trött som aldrig förr. Men lite mildare molvärk och brösten gör inte riktigt lika ont längre. Är i v10+5 idag, snart börjar måendet nog vända till det bättre 🙏😅😁

Hur mår du? ❤️
  • Gulrödaäpplen

Åh Cutepenguin ❤️ beklagar så mycket! Hoppas värken snart försvinner och att ni får ett nytt plus snart. Tänker på er!! 

• Gulrödaäpplen

Ingen fara! 😍 just nu v11+5. Mår illa så fort jag rör mig, sambon får knappt äta mat i närheten utan att jag håller på att kräkas. Tar fulldos Lergigan comp, håller mig stilla och tvingar i mig mat och dryck. Ändå lyckats gå upp ca 2 kg sen startvikt, envis med maten trots illamående ger resultat 😂

Vi har KUB 6/7, ska bli skönt att se hur det står till med lillen men samtidigt lite nervös för att något ska ha hänt (typ avstannat 😳). Men håller mig ändå lugn och tänker att jag ändå inte kan påverka nått 🥰 

hur mår du? ❤️😁

• Gulrödaäpplen
    Gulrödaäpplen skrev 2023-06-27 18:56:19 följande:

Ingen fara! 😍 just nu v11+5. Mår illa så fort jag rör mig, sambon får knappt äta mat i närheten utan att jag håller på att kräkas. Tar fulldos Lergigan comp, håller mig stilla och tvingar i mig mat och dryck. Ändå lyckats gå upp ca 2 kg sen startvikt, envis med maten trots illamående ger resultat 😂

Vi har KUB 6/7, ska bli skönt att se hur det står till med lillen men samtidigt lite nervös för att något ska ha hänt (typ avstannat 😳). Men håller mig ändå lugn och tänker att jag ändå inte kan påverka nått 🥰 

hur mår du? ❤️😁

Och just ja! Haft cravings på sura saker fram till för ca 2 veckor sen, har börjat gå mer och mer mot cola och typ kolhydrater 🙈 Äter heller i vanliga fall knappt kött (helst lite lite kyckling om jag ska äta kött) men är nu mer och mer sugen på nötkött. Misstänker att kroppen vill ha mer järn 😅
  • Gulrödaäpplen
    GravidTillSlut skrev 2023-06-29 08:03:03 följande:

Nu går vi in i v 12 🥰 Känns skönt! Vaknade i natt av kissnödighet men hade oxå växtvärk. Har typ inte haft växtvärk men de få gånger jag haft det har varit just på natten. Någon mer som känner igen? 

Jag har visserligen haft väldigt mycket växtvärk mellan vecka 5-10, sen lugnade det sig ganska mycket. Men nu sista veckan har det börjat dra igång igen och då främst kvällstid/nattetid ☺️ och kissnödig som tusan varje kväll! 

Är i vecka 12+0 idag. 

• Gulrödaäpplen

Hej gänget! Är en sån som varit illamående sen vecka 5 och kräkts dagligen sen vecka 7 trots Lergigan comp och diverse husmorsknep. Sen vecka 10 något upplever jag att illamåendet har om möjligt blivit ÄNNU värre. Nu är vi i v12+3 och inga tecken på att det börjar vända, kräkts snarare mer och mer. Aptiten är helt borta sedan ett tag tillbaka. 

Någon mer som känner igen sig? Vore en liten tröst att höra att någon mer kämpar med kräkningar 😅❤️

• Gulrödaäpplen
    Kawa81 skrev 2023-07-04 02:06:14 följande:

Gulrödaäpplen

Shit, fan va drygt!! 🙈🥺🤭
    Kämpar ente me kräkningar så länge jag äter regelbundet men just illamåendet tycker jag har blivit värre nu än tidigare å värst när man vaknar.. halsbränna från å till har också kommit på senare tid.. fick lära mig av min mor å även hört ifrån andra att mycket halsbränna är ett sign på att ens barn kommer få mycket hår 😂 (har själv enormt tjockt hår å min mamma hade mega halsbränna ofta när hon vänta mig sa hon).
    Även hört att halsbränna är ett tecken på att man väntar en flicka.. rätt kul å intressant det där.. 
    Läst lite överallt att när man går in i v14/andra trimestern beroende på hur man räknar så brukar man oftast må bättre överlag, få ork tbx, mindre trött osv.. men det vettefan om man kan hålla med om.. 😂
    Allt är såklart individuellt men jag märker en klar skillnad iaf mot hur jag mådde med sonen..

Skönt att slippa kräkningarna men illamående är jobbigt det med! Testat att göra PUQE test och hamnar på medelsvår till svårt gravidillamående beroende på dag, ska ta upp det med min barnmorska på torsdag när vi har ultraljud. Försöker småäta men kräkts ofta upp både det ena och andra 😅😂 Skönt på ett sätt att det inte bara är mitt illamående som blivit värre med veckorna 😂

Spämnande! Min ena vän är bombsäker på att jag väntar en tjej pga massa kräkningar, själv har jag känslan av pojke. Sambon tror också tjej. Ska bli kul att se när hen kommer ut vad det är för en filur 😁 

Vi går in i vecka 14 på torsdag. Håller alla tummar för att det börjar vända snart. Känner mig hungrig men liksom aptitlös, allt växer i munnen när jag äter och så kräkts jag upp det. Längtar efter att njuta av mat snart igen haha! 

Men med detta sagt, absolut värt att må såhär om det ger oss en liten familjemedlem ❤️🥰

• Gulrödaäpplen

Hej gänget! Idag fick vi se vårt mirakel! Blev framflyttade en dag så 13v+1 dag  u, det vill säga beräknad 9/1 ❤️ Vi har gjort KUB och allt ser normalt och bra ut, låg risk för missbildningar och havandeskapsförgiftnin. Så otroligt skönt! Helt sjövild på ultraljudet men fick oväntat fina bilder ändå 😍

För denna lilla filur kan jag absolut kräkas några veckor till om det är så ❤️

• Gulrödaäpplen
    Kawa81 skrev 2023-07-06 20:01:44 följande:
    Tror btw utifrån fina bilden att du nog har en liten kille därinne.. 😁🥰

Va roligt att vi har samma datum! 🤩😁 åh vad baserar du det på? Har ju själv känslan av kille men sambon tror ju verkligen tjej haha.

Och mina vänner tror definitivt tjej eftersom jag kräks så mycket (12 p på PUQE skalan, på gränsen att börja få mer läkemedel mot min kräkningar). 

• Gulrödaäpplen
    Kawa81 skrev 2023-07-07 15:00:04 följande:
    Ja det blev helt plötsligt lite spännande.. 🤩🤭
    Hur stor var din lillkrabat?.
    Enligt nubteorier går det bl.a å utröna könet utifrån hur skalle/panna är formad.
    Pojkar ska ha mer "platt" å längre medan flickor något mer oval/rundad form..
    Den var ca 7 cm. Om den lille har ?platt? eller mer rundad form på skalle/panna kan jag inte bedöma haha. Inte kollat på så många ultraljudsbilder att jag ser någon större skillnad på dom 🙈
  • Gulrödaäpplen
    Kawa81 skrev 2023-07-08 06:37:35 följande:
    Aaa.. ca 7cm 🥰, min krabat va ca 6,63cm.. blev lite nojjig att allt ente stod rätt till även om läkaren sa allt va normalt och som det skulle. Vi kunde ente genomföra kub då vår lillskit stod på huvudet å vägra vända sig 🤭 men såg helt orörlig ut så hade jag ente sett hjärtat slå hade jag trott det värsta.. 🥺 läste om nån vars läkare försökte en hel timme men vår provade bara ca 10min sen gav hon upp å ville boka återbesök istället så vi ska dit imorrn å hoppas det går denna gången.

Är med i en fbgrupp för bf-jan24 å där lade admin upp info och referensbilder som utrönade både nub, panna och form på fostret utifrån de olika könen så jag har ente sett så många bilder mer än dem.. 😂
    Tyckte att just själva pannan och fostrets form från huvud till rumpa var rätt så tydliga skillnader mellan könen å just pannan på din bild verkade tydligt platt från typ ögonhöjd å upp till hjässan där den sen vinklar sig medan flickor har mer oval/rundad form från ögonhöjd å upp till själva hjässan if that make sense.. 🤭
    Åh vad jobbig känsla när man ligger där, förstår dig. Vår rörde sig direkt och vi såg hjärtat direkt, hade den legat stilla först hade jag också nojat! ❤️ hoppas ni lyckas göra KUB nu nästa gång, att lillskrutten samarbetar!

åh spännande. Visst så spelar det ingen roll vad det blir för kön, men av någon anledning har jag lättare att ta till mig att det är en pojk. Vi kommer nog inte ta reda på könet så blir många fler veckor av ovisshet hehe. Kommer ni ta reda på könet? 
  • Gulrödaäpplen
    Kawa81 skrev 2023-07-10 20:53:38 följande:

Hej! Allesammans

Vi var på kub igen igår å såklart skulle lillusen sitta på rumpan denna gången å vägrade vända sig 😂 så det blev vaginalt ultraljud till slut.. Allting såg perfekt ut, 7,4cm lång, nacken precis som den skulle å me ett heartbeat på 166. (V13+4)
    Testet visade på 1:957 primärt pga min ålder så vi blev erbjudna NIPT om vi ville vilket vi såklart tog så nu är det en spännande väntan på å få veta könet.. 🤭🥰

Hihi vilken busunge ni verkar ha! 
Svar på tråden BF januari 2024