BF januari 2024
Angående att man inte kunde se något annat än en hinnsäck har jag dessvärre ingen koll eller erfarenhet av, finns det någon annan i gruppen som har mer input angående det? :/
Jag ser att du gick till Norrlandskliniken i Umeå, jag ska också gå dit på tidigt ultraljud. Jag bokade in en tid i vecka 9 (8+3) just för att jag vill vara på "säkra sidan" att jag gör ultraljudet i den vecka då man senast ska kunna se hjärtaktivitet. Jag valde att göra så just för att få det svart på vitt; om ingen hjärtaktivitet kan upptäckas så blir det ju klarställt att fostret inte utvecklats som det ska och något gått snett (vilket skulle vara väldens största sorg, vill inte ens tänka tanken) och om hjärtaktivitet kan upptäckas så blir det klarställt att risken för missfall minskat drastiskt (upp till 65% som jag förstått det) vilket naturligtvis är det jag hoppas på.
Samtidigt känns det som en evighet till vecka 9 (8+3) men jag tänker att det ändå är rätt beslut för mig att vänta tills dess med att göra tidigt ultraljud, för jag känner mig själv och jag vet att om jag skulle göra det tidigare och få "tvetydiga resultat" så hade det gett mig ännu mer huvudspöken och oro än vad jag redan har. Så jag får gått vänta tills dess tänker jag, även om väntan dit känns tuff att sväva i ovisshet.
Hur tänker ni andra kring tidigt ultraljud? Är det något ni ska/vill göra och när tänker ni att ni ska göra det och varför just då? :)