Inlägg från: SierraLeone |Visa alla inlägg
  • SierraLeone

BF januari 2024

Kul att vi är så många som har bf januari 2024 :) 

Jag har genomgått IVF efter 3 års försök på naturlig väg. Undersökningar visade manlig orsak (få spermier)  och vi är äntligen gravida efter all kämpande! Är i vecka 9 nu och i veckan var jag på VUL som är rutin inom IVF för att se att det är en livsduglig graviditet och då såg vi ett tickande hjärta och bra storlek på fostret ❤️. På grund av alla grav hormoner mår jag otroligt illa alla timmar på det vakna dygnet och är väldigt trött på kvällarna men annars inga andra symtom. Vi är väldigt glada för graviditeten och hoppas allt kommer gå bra framtill mål! 

• SierraLeone

Jag har en fråga! Jag är i vecka 16 nu och sedan halva vecka 15 så har illamåendet försvunnit och mestadels av tröttheten också försvunnit. Jag ränner fortfarande på toa stup i kvarten och har förstoppning som är kvar. Man blir lite orolig när man går från att må extremt dåligt till att må nästan ogravid på en halv vecka. Är det detta som kallas spökveckorna? Hur ser det ut för er andra i trimester 2? 

• SierraLeone
    GravidTillSlut skrev 2023-08-06 05:20:37 följande:
    Jag är i v 17 och har inte haft några symptom sedan lång tid tillbaka. Allt har sett bra ut på de undersökningar vi varit. Vad jag förstått är det vanligt att man mår väldigt bra under andra trimestern. Även om man haft mycket symptom innan. Så inget skäl till oro även om det vore skönt att få bekräftat varje dag att man är gravid hihi.. Nu har jag bara magen att gå på som verkligen börjar synas här :p 
    Tack för svar! Det lättade lite av min oro :) 
  • SierraLeone

Jag förstår oron när bebisen är mindre aktiv än det vanliga mönstret. Jag är i slutet av vecka 27 och jag har haft några enstaka dagar mellan vecka 24 till 27 när bebisen inte varit lika aktiv som den brukar för att sen komma åter med full kraft och leva loppan där inne. Jag har förstått att aktiviteten kan variera och när man jobbar har jag märkt att man inte märker av sparkarna lika lätt på grund av distraktion. 

Den senaste veckan har jag börjat känna av fler grav symtom såsom om jag ligger på rygg blir jag mer andfådd och kan inte dra lika djupa andetag som innan. Lungorna som trycks på av livmodern vad jag förstått och ibland ont i nedre ryggen på grund av tyngden men än så långe mår jag bra trots allt! 

• SierraLeone

Det är tungt här med och känns även här att magen ska explodera snart 😅 bristningar har jag fått. Inte många veckor kvar nu dock och bebis kan ju komma närsomhelst egentligen. 

Svar på tråden BF januari 2024