svansmamman skrev 2023-06-11 14:21:49 följande:
Nej så känner vi med, vi lever som om inget hänt fram tills vi vet säkert.
Vi kommer göra NIPT 28/6 så det är ca 2,5 veckor kvar tills vi vet lite mer. Ultraljudet ni ska göra 6/7, är det ett ni bokat privat eller är det i samband med typ KUB?
Ja det har varit riktigt jobbigt. Nu har jag verkligen krigat igenom illamåendet för att kunna leka med sonen och sköta allt som behöver göras, men det tar emot när man mår så illa.
Usch jobbigt med sådan trötthet! Jag har bara haft det typ en enda dag hittills så jag har varit rätt skonad från det iallafall. Jag hade inte heller nästan inga symptom innan vecka 12 förra gången, så det känns som att jag raringen det denna gång. 🤪
Jag tror inte du behöver oroa dig för det! Det är ju inte ovanligt att symptom kvarstår trots MA, så just symptom är ju ingen garanti. Du får försöka njuta av att må bättre, så länge du får göra det. ❤️
Då får jag hoppas att detta också är något annat än foglossning. 🙈 Det känns dock lite oroväckande då det agerar precis som förra gången. Dvs jag känner inget när jag är i farten, men senare på kvällen får jag ont. Igår gick jag 20 000 steg och idag har vi grejat ute i trädgården hela dagen, så jag förbereder mig på smärta ikväll. 🥲
Haha nej men vad kul! Snacka om att timea varandra! Vilket datum föddes barnet som kom i juni 2022?
Spännande att det snart är dags för NIPT! Gör ni det privat? Har ni bestämt om ni ska ta reda på kön? Ja precis vårt första UL är i samband med KUB, vi har inte bokat nått privat, funderade på det först men finns inget privat där vi bor så kändes lite omständigt.. Känner dock att vi måste berätta för familjen snart för kommer ju behöva barnvakt till KUB och alla jobbar ju :/
Usch, lider med dig, jag började må så illa i helgen och tänkte att nu slår det tillbaka men det visade sig att hela familjen åkte på magsjuka :( Fy sjutton alltså, fortfarande helt orkeslös!
Ja det är så konstigt att man bara inte kan slappna av och njuta när man väl mår bra, då börjar man oroa sig för att något är fel istället.. Hur har det gått med din ryggvärk? För mig var det tvärtom, gjorde jätteont när jag rörde mig men kände inget när jag vilade så det var nog inte foglossning isåfall!
Verkligen, jättekul! Han föddes 7 juni, var planerad 15 juni men blev snitt då han låg i säte. När föddes din lilla knodd? :)