Inlägg från: Vicktoria88 |Visa alla inlägg
  • Vicktoria88

BF januari 2024

Plussade i helgen, (4+4 idag) så väldigt tidigt fortfarande, BF 19 januari. 
    Är i chock, kämpade nästan 4 år för att få till vårt första barn med IVF och olika medeciner, han blir 1 år nu i juni. 
    Den här gången var det helt oplanerat, vi fick till det fyra dagar innan äl så trodde det skulle vara extremt liten chans för graviditet med tanke på hur mkt vi försökte med första barnet. 
    Vi är superglada men i chock :p Hade en liten blödning samma dag som jag plussade och har haft lite ont i magen till och från så vi får se vad som händer (haft ett mf 2021) men hoppas på det bästa. 

Vi kan verkligen inte fatta att vi plussat helt utan medeciner och läkare <3 

• Vicktoria88

Imorgon ska jag gå in i v 8 men ?tappade? mina symptom igår, har mått illa, varit frusen, haft mkt yrsel och varit extremt trött mellan v 6-7 men igår och idag har jag känt mig mer eller mindre som vanligt igen, någon mer som haft samma? Är det normalt att de kommer och går? Blir såklart jättenojig nu :(

• Vicktoria88
    svansmamman skrev 2023-06-07 21:33:53 följande:
    Jag håller med! Kan förstå om just NIPT inte bekostas annat än vid ?behov? men ett tidigt ultraljud borde i vart fall kunna erbjudas. Jag hade gått och funderat på om jag hittat på att jag är gravid om jag skulle behöva vänta flera månader på att få kolla. 🙈😂

Jag ska göra NIPT 28/6, tror jag är i vecka 12(11+5) då eller något sådant. Jag håller tummarna för oss båda! 🤞❤️
    Svansmamman! Visst känner jag igen dig från Bf Juni 2022 tråden? Så lustigt att vi båda plussat igen! Helt oplanerat för vår del så är fortfarande lite i chock! 
  • Vicktoria88
    svansmamman skrev 2023-06-10 09:59:45 följande:
    Haha ja det stämmer! Kul att ?ses? igen! Lite skönt att ha någon som är i precis samma båt som oss. 🙈 Vi är också helt chockade fortfarande, även om det hunnit gå en månad sedan plusset. Jag undrar när jag kommer landa i det, just nu har jag fortfarande svårt att förstå att det kommer en till bebis. 😂
    Haha ja verkligen, kan vi dela med oss av tips för hur man ska få ihop vardagen med en bebis + en 1,5 åring 😅 Får lite panik bara jag tänker på det! 😵?💫 Tog ju flera år för oss med Ivf:er för att få till 1 åringen så blev skapligt paff nu när vi inte ens hade en tanke på bebis och ändå plussade! Vi vill jättegärna ha fler barn så vi blev såklart glada också även om det blev liite tidigare än vi tänkt oss 😬 Såg att du var orolig för tvillingar i ett tidigare inlägg, har du mer gravidsymptom nu än med första barnet?
  • Vicktoria88
    svansmamman skrev 2023-06-10 19:43:54 följande:

Exakt så, det lär bli lite jonglerande så att säga. 🤪 Jo tack det har vi med. Jag förstår inte öht hur vi kunnat bli gravida, det är nästan så jag fortfarande tänker att testen måste visat falskt positivt. 😂
    Åh jag förstår! Det kunde man ju ge sig på att det skulle gå snabbt bara för att ni ställt in er på att det skulle ta tid. 🙈 Vi vill också ha fler barn, men tänkte kanske ha några fler år mellan om vi nu fått välja. Men det får man bevisligen inte alltid. 😬

Mja både ja och nej. Främst är det att jag mår så otroligt mycket sämre denna gång, illamåendet är mer eller mindre konstant och har varit det i många veckor nu. I övrigt har jag haft väldigt mycket ondare i magen än sist, inte bara mensliknande molvärk utan en annan typ av känsla. Det tillsammans med att magen redan är svullen, jag inte kan ligga på rygg för då får jag yrsel, magmusklerna börjar redan dela sig och jag känner av foglossning. Alla gravidkrämpor jag fick sent i förra graviditeten har jag nu. Så jag har nog inte mer symptom, utan snarare andra än sist. I vart fall hur det var såhär tidigt. 

Hur är det för dig? Liknar denna graviditeten din förra? Och vilken vecka är du i förresten? Jag tänkte skriva att jag är i vecka 8(7+3) men när jag dubbelkollade ser jag att jag är i vecka 9(8+2). Så bra att man har koll. 🥲

Haha men eller hur, fattar inte heller, kommer nog inte riktigt tro det förrän man varit på UL! När har ni tid för första UL? 

Ah okej! Usch vad jobbigt med så mkt illamående! Svårt när man vill vara pigg och hitta på saker med andra barnet när man inte mår bra..

Jag mådde också riktigt pyton v 6-7, behövde sova lika mkt som 1 åringen typ och äta nått varannan timme annars blev jag jätteyr och illamående.. Men sen blev det mkt bättre i v 8 så är såklart lite nojig för ett MA men mår illa lite till och från fortfarande iallafall och BM sa att det kunde vara så.. Försöker att hålla ut till UL, vi har 6 juli så är ju ett tag kvar dock. Trodde att jag hade fått foglossning också förra veckan men det gick över efter några dagar med alvedon så måste ha vart nått annat! (Kände aldrig av det sist så visste inte riktigt hur det skulle kännas). Jag hade knappt några symptom alls under förra graviditeten såhär tidigt, mådde illa 1 dag och kräktes då bara så känner deifinitivt av mer den här gången. 

Nej men vad lustigt, då skiljer det bara 1 dag, jag är 8+1 idag! 
  • Vicktoria88
    svansmamman skrev 2023-06-11 14:21:49 följande:

Nej så känner vi med, vi lever som om inget hänt fram tills vi vet säkert. 
    Vi kommer göra NIPT 28/6 så det är ca 2,5 veckor kvar tills vi vet lite mer. Ultraljudet ni ska göra 6/7, är det ett ni bokat privat eller är det i samband med typ KUB? 

Ja det har varit riktigt jobbigt. Nu har jag verkligen krigat igenom illamåendet för att kunna leka med sonen och sköta allt som behöver göras, men det tar emot när man mår så illa. 

Usch jobbigt med sådan trötthet! Jag har bara haft det typ en enda dag hittills så jag har varit rätt skonad från det iallafall. Jag hade inte heller nästan inga symptom innan vecka 12 förra gången, så det känns som att jag raringen det denna gång. 🤪
    Jag tror inte du behöver oroa dig för det! Det är ju inte ovanligt att symptom kvarstår trots MA, så just symptom är ju ingen garanti. Du får försöka njuta av att må bättre, så länge du får göra det. ❤️

Då får jag hoppas att detta också är något annat än foglossning. 🙈 Det känns dock lite oroväckande då det agerar precis som förra gången. Dvs jag känner inget när jag är i farten, men senare på kvällen får jag ont. Igår gick jag 20 000 steg och idag har vi grejat ute i trädgården hela dagen, så jag förbereder mig på smärta ikväll. 🥲 

Haha nej men vad kul! Snacka om att timea varandra! Vilket datum föddes barnet som kom i juni 2022? 

Spännande att det snart är dags för NIPT! Gör ni det privat? Har ni bestämt om ni ska ta reda på kön? Ja precis vårt första UL är i samband med KUB, vi har inte bokat nått privat, funderade på det först men finns inget privat där vi bor så kändes lite omständigt.. Känner dock att vi måste berätta för familjen snart för kommer ju behöva barnvakt till KUB och alla jobbar ju :/ 

Usch, lider med dig, jag började må så illa i helgen och tänkte att nu slår det tillbaka men det visade sig att hela familjen åkte på magsjuka :( Fy sjutton alltså, fortfarande helt orkeslös! 

Ja det är så konstigt att man bara inte kan slappna av och njuta när man väl mår bra, då börjar man oroa sig för att något är fel istället.. Hur har det gått med din ryggvärk? För mig var det tvärtom, gjorde jätteont när jag rörde mig men kände inget när jag vilade så det var nog inte foglossning isåfall! 

Verkligen, jättekul! Han föddes 7 juni, var planerad 15 juni men blev snitt då han låg i säte. När föddes din lilla knodd? :) 
  • Vicktoria88
    svansmamman skrev 2023-06-29 09:36:26 följande:

Igår gjorde vi NIPT, och blev daterad exakt på dagen ?rätt?, alltså vecka 11(10+6). Alltså inte flyttad alls. Om teorin stämmer är det en liten flicka, men vi vet inte förens om 7-10 dagar. 🙈 Jag är så nyfiken att jag inte vet var jag ska ta vägen, jag vill veta NU! Är det någon fler som gjort NIPT? Någon som hunnit få svar? Hur lång tid tog det i sådana fall för er att få svar? 

Åh vad kul att det gick bra på Nipt! Ja förstår att det är jättespännande att få veta kön :) Jag har inte varit inloggad på länge så missade nog svara på ditt förra inlägg, har varit så himla trött och yr men BM hörde av sig i veckan efter KUB blodproverna och sa att jag hade för lågt järnvärde så antagligen därför jag inte mått så bra! Bara 5 dgr kvar till KUB nu, också så himla nyfiken! 
    Har ni ?landat? lite mer i att det ska komma ett syskon så tätt inpå nu? 
  • Vicktoria88
    svansmamman skrev 2023-07-07 08:44:47 följande:

ÄNTLIGEN kom svaret på NIPT, allt ser bra ut men döm om min förvåning när de sa att det är en liten pojke - vi som varit heeeelt säkra på en flicka. Det kändes nästan som att få reda på graviditeten på nytt, då vi helt uteslutit pojke. Jösses så kul våra grabbar kommer ha tillsammans om sisådär ett år, vilket röj! 🙈😂❤️

Vad kul, stort grattis! Skönt att allt såg bra ut! Haha ja tänk vad grabbarna kommer ha kul ihop sen. 
    Allt såg fint ut på vårt KUB med i veckan, datum stämde precis med ultraljudet så blev inte flyttad. 
    Känns lite mer på riktigt nu när man faktiskt sett att det är någon därinne ❤️ Så häftigt att du redan känner rörelser också 🥹 Jag kände runt v 16 med sonen så hoppas jag kommer börja känna snart med! 
Svar på tråden BF januari 2024