Inlägg från: endoabort |Visa alla inlägg
  • endoabort

BF januari 2024

Vecka 6+0 idag, bf 11 januari. 

Mår verkligen skit, så trött och illamående. Hoppas att det vänder snart.. Självklart tacksam för pyret men orkar verkligen ingenting, förra graviditeten gick jag upp 16lg och tänkte försöka att inte gå upp riktigt lika mycket som då eftersom det blev så himla tungt på slutet. Men i den här takten när jag varken orkar promenera, träna eller äta vettigt (får liksom äta det som går ned pga ständigt illamående) så kommer det bli tungt i slutet på denna graviditet också.. 

• endoabort
    lumpstrump skrev 2023-05-18 11:14:43 följande:

Halloj! Är 32 år med BF det mkt spännande datumet 1/1 2024. Vi har gjort IVF så datumet kommer inte att ändras sa läkaren, även om man aldrig vet hur det blir i slutänden.

Igår fick vi göra tidigt ultraljud (v.7+1) och såg ett litet blinkande hjärta. Hjääälp denna resa alltså! Tröttheten är inte att leka med.

Gud vad mysigt att få göra tidigt ultraljud! Och vilken skräckblandad förtjusning med 1/1 bf, jag har bf 11/1 men första barnet kom en vecka tidigt så jag känner att det finns risk/chans för en 2023 bebis här med 😅
  • endoabort
    DetLillaMolnet skrev 2023-05-19 15:23:14 följande:

Hej gänget,

gjorde ett UL idag 6+2 då jag fick en blödning som håller i sig.

Min graviditet avstannade sannolikt i 5+2  (plussade så tidigt som 30/4, bim-3 och det hade jag knappast kunnat göra om graviditeten startade en vecka senare).

Ledsen så klart men hoppas på en ny chans.

Lycka till allihop med era bebismagar. Klappa dom extra mycket<3.

❤️❤️❤️
  • endoabort
    Lummis skrev 2023-05-25 16:51:00 följande:

Hej alla lovely souls ❤️ 

Hoppas ni mår super. 
    Jag är utomlands i Spanien as we speak och äter mig igenom landet, hahaaa. Har sån enastående aptit att hälften vore nog. 

Gällande vitaminer och liknande är jag intresserad av vad ni äter (om ni äter)? 

Jag äter:
    Thorne Basic Prenatal 
    Omega från MorDHA 
    Collagen typ 2 
    Järn
    Vitamin D 
    Magnesium på kvällen 

Tror det är allt i vitamin form. Jag har främst gått efter Vulverins (Instagram) rekommendationer. 

stor kram och skickar kärlek till alla 

Jag äter extra b-vitaminer, folsyra, järn, dvitamin på morgonen och magnesium på kvällen. 
  • endoabort
    norrblomma skrev 2023-05-26 16:17:24 följande:

Hej alla! Jag hoppar också in här🙂 Är i vecka 7 (6+0) med bf 18 januari. Känns helt overkligt att äntligen vara gravid då vi har försökt i närmare 5 år🥹 Första ultraljudet är om 1,5 vecka och det känns som att tiden står still.. 

Stort grattis ❤️
  • endoabort

Ett allmänt tips: extra b6-vitamin mot illamåendet om ni inte redan tar det. Blev paff över hur väl det fungerade för mig. 

• endoabort
    AllaAnvändarnamnÄrTagna skrev 2023-06-13 08:45:35 följande:

Är det normalt att vara så yr och skakig att man blir kallsvettig vid minsta ansträngning? Typ att duscha eller ens gå från ett rum till ett annat? Att illamåendet är 24/7 hjälper inte.

Går in I vecka 9 (8+0 tror dom). Har alltid haft lågt blodtryck, typ 95/60 så kanske är det mest symtom på att trycket går ner ännu mera?

Det är nog ditt blodtryck som är ännu lägre nu, jag lider av samma. Är mest stillasittande hela tiden, svimmade efter att jag duschade en gång så har fått sitta och duscha ett par gånger. För min del gick det över ju längre jag kommit i graviditeten förra gången, men jag blir ändå hyfsat handlingsförlamad. 
  • endoabort
    GravidTillSlut skrev 2023-06-14 19:05:22 följande:

Någon mer än jag som inte är känslig för lukter? Alla pratar om det tycker jag men själv märker jag inget. Går in i v 10 imorgon. 

För mig kommer det och går lite grann det där med luktsinnet. Skönt när det inte är så känsligt. 
  • endoabort
    Mamanda90 skrev 2023-06-15 09:48:11 följande:

Jag går in i vecka 11 idag och det börjar närma sig att berätta för familj och vänner. Hur har ni gjort? Har ni berättat ännu? Drömmer
    Detta är vårt tredje barn och ska berätta för barnen först tänkte vi. 

Jag är också i vecka 11. Den här gången skickade vi ett sms med bild på det tidiga ultraljudet och skrev att vi väntar tillökning i vinter. 
  • endoabort
    sommar2020regn skrev 2023-06-15 14:19:11 följande:

Inser att jag är i vecka 12 om man pratar så som jag tror att de flesta gör här ;p 

Okej, det var ju ett alternativ. Jag kommer nog suga på karamellen ett bra tag till. Vilket # på barn väntar ni?

Ja så är det säkert, jag är i vecka 10+nån dag och är då i vecka 11. Man räknar ju lite galet. 

Ett rätt tråkigt alternativ men jag tycker det är så jobbigt att berätta "stora" nyheter - så det var mest för att göra det smidigt för oss själva. 

Nummer 2 är det för oss, har ett barn som kommer vara 3 när bebisen föds om det går som det ska. 
  • endoabort
    janet12 skrev 2023-06-18 15:07:50 följande:

Bf 1/1 2024

Första barnet, haft två missfall innan.

Går in i vecka 13 imorgon! 
    Första gången jag skriver i en tråd så är ny på detta. 🙈

Stort grattis! Och kul med bf 1/1 🤗
  • endoabort
    cutepenguin skrev 2023-06-19 18:17:55 följande:

Fick en rosa flytning i lördags (8+3) och har sen dess fått sparsamt bruna flytningar när jag torkat mig efter toabesök. I natt (8+5) fick jag världens kramp och det kom mer färsk blod (men ändå sparsamt) och jag begav mig till akuten. Trodde absolut det var kört. Däremot försvann krampen och jag har mer haft lätt molvärk under dagen och inget färskt blod under dagen. Efter en LÅNG väntetid fick jag tid 13.00 på gynmottagningen där de kikade på livmodertappen och tryckte på magen, allt såg fint ut. Fick även göra VUL och såg ett tickande hjärta! Var så glad! ❤️ Graviditeten satt på rätt ställe också.

Väl hemkommen för tre timmar sen fick jag ondare igen, har tagit en alvedon men känner fortfarande av molvärk. Och mer flytningar (blodblandade) igen, så vi får se hur det går för min del. Har en ny tid för VUL om två veckor.. skulle ringa om det började blöda mer. Jag hoppas på det bästa!! Även om det inte känns lovande..

Vad skönt att lillen verkar må bra även om man såklart oroar sig ❤️
  • endoabort
    svansmamman skrev 2023-06-29 09:36:26 följande:

Igår gjorde vi NIPT, och blev daterad exakt på dagen ?rätt?, alltså vecka 11(10+6). Alltså inte flyttad alls. Om teorin stämmer är det en liten flicka, men vi vet inte förens om 7-10 dagar. 🙈 Jag är så nyfiken att jag inte vet var jag ska ta vägen, jag vill veta NU! Är det någon fler som gjort NIPT? Någon som hunnit få svar? Hur lång tid tog det i sådana fall för er att få svar? 

Är också sååå nyfiken. Kommer inte göra nipt utan får vänta till rul och se om bebisen är samarbetsvillig då. 

Tycker också teorin om flyttat datum är spännande. Förra gången fick jag tidigarelagt datum två dagar, och då var det en pojke. Har fortfarande inte varit på dateringsul än (ska nästa vecka) så får se då om min uträkning stämmer eller om jag blir flyttad. Håller tummarna för en flicka den här gången, men blir lika glad för en pojk! 
Svar på tråden BF januari 2024