• Margo84

BF januari 2024

Positivt test i onsdags! BF 7/1 enligt app. Inga barn sedan tidigare, varit gravid en gång men fick utomkvedshavandeskap i februari i år då de även (sorgligt nog) opererade bort ena äggledaren. Har oroat mig för att det skulle bli svårt att bli gravid igen men nu gick det alltså på andra försöket! Kan dock inte riktigt slappna av än innan jag vet att det sitter rätt denna gång, ska på tidigt UL om två v.

• Margo84

Idag på tidigt ultraljud fick vi se ett tickande hjärta 💓 (Vecka 7+5). Är såå otroligt glad och lättad över att den satt rätt denna gång (förra grav slutade i utomkvedshavandeskap). Känns som att jag kan slappna av lite mer nu.

Gravidsymptom hittills: Lättare illamående som kommer och går, än sålänge inget som påverkar mig i någon större utsträckning tack och lov. Trötthet, ömma bröst, ibland huvudvärk. Och förstoppning/gasig mage.  Ibland lite molvärk. 

• Margo84

iis - förstår precis hur du känner. Kvällen innan ultraljudet bröt jag ihop av oro och fick världens gråtattack av all nervositet. Håller verkligen tummarna för att det går bra för dig också! det är ju trots allt störst sannolikhet att den sitter rätt. <3 Vid x:et, fick du behålla äggledaren eller tog de bort den för dig också?

• Margo84

Lummis - jag äter folsyra och D-vitamin. Inga andra tillskott men äter en varierad kost och försöker äta mer grönsaker och frukt, samt fisk/skaldjur 2-3 ggr/ v. 

• Margo84

Vi gjorde KUB igår och fick se en pigg och aktiv, och enligt barnmorskan helt perfekt, liten krabat ❤️ Allt blev plötsligt mera verkligt av att få se den därinne. Fick låg sannolikhet både för Downs (1:5071) och TS 13/18 (1:20000), lägre än jag hade hoppats på (är 38) så det känns väldigt bra. 

Håller tummarna för alla oss härinne, att vara gravid är verkligen en prövning på många sätt. ❤️

Svar på tråden BF januari 2024