Inlägg från: Airam1233 |Visa alla inlägg
  • Airam1233

BF januari 2024

Hej, jag är idag 6+0 och har BF 11 Januari. Detta är mitt andra barn. Jag fick en plötslig blödning igår under två timmar och trodde det var början på ett missfall men blödningen slutade av sig själv. Gjorde idag ett tidigt ultraljud som visade ett tickande hjärta! Vilken vändning. Mina symtom just nu är illamående och trötthet.

Så roligt att läsa era inlägg och grattis till era graviditeter. 

• Airam1233

Lilja3389 - hur har det gått med blödningen? En del blöder under graviditeten men kan också vara missfall. Åh den ovissheten är det värsta. Jag hade en blödning i vecka 7 (blödde på under 1-2h) och gjorde ett ultraljud för att utesluta utomkvedshavandeskap (obs pga haft det tidigare och låg sittande ensidig buksmärta) och då kunde de se hjärtljud. Gynekologen sa att ibland kan "den" vilja nässla in sig i livmodern och då ge en blödning. Om jag hade varit du hade jag ringt MVC för att rådfråga, tänker att de kan skriva remiss för tidigt ultraljud men annars kan du betala privat för ultraljud. Sedan skulle jag ringt 1177 om du blöder kraftigt och det inte ger med sig. Håller tummarna att det blir bra, kram❤️

Svar på tråden BF januari 2024