Inlägg från: DetLillaMolnet |Visa alla inlägg
  • DetLillaMolnet

BF januari 2024

Hej hopp,
    Grattis alla!
    Plussade på Valborg och väntar sladdis här (kommer att vara 7 år till nästa yngsta om allt går bra).
    Precis som övriga gånger behövde jag bara ta ut kopparspiralen och så var plusset ett faktum. Är 40 år och haft spiral i 6 år så var inte beredd på att första bästa trevliga kväll skulle resultera i en bäbis. Men är väldigt glad.
    Lite orolig dock såklart för att något ska gå snett.

Yolo!
  • DetLillaMolnet

MissJessBeck håller tummarna!
    Jag har aldrig haft missfall själv men är ändå lite orolig eftersom jag inte är jätteung längre. Kan dock inte ens föreställa mig hur det är att ha haft många missfall (även om min man och hans ex hade det lite så). Glad att ha hittat denna lilla grupp:)

• DetLillaMolnet

Pemlan var kan man göra så tidigt? Skulle själv vilja göra ett för att slippa oroa mig så mycket. Tycker det molar lite ibland i magen, tycker mina graviditetstest inte blir mörkare tillräckligt fort (ja, hittade en hög hemma- borde bara låta bli...)etc. Bor i Stockholm men har bara sett typ 7+0. 

• DetLillaMolnet

Låter försiktigt positivt Ruter! Håller tummarna för dig.

Jag ska på ultraljud 5/6 (8+5) och kommer vara som på nålar tills dess samt tills att jag fått svar på KUB och NIPT (köper NIPT test själv). Sen får tiden gärna gå långsamt eftersom det här med största sannolikhet är sista barnet<3.

Yolo!
  • DetLillaMolnet

Kul att läsa om vilka preggosymptom alla har :) Jag mår så bra att jag blir orolig! Med första barnet var det nästan såhär bra fast kanske lite mindre aptit. Med andra barnet var jag trött som en klubbad säl. Nu typ inga symptom alls.
    Lite spända bröst men annars inget. Mår bättre än vanligt.

Yolo!
  • DetLillaMolnet

Lite off topic men har rosa flytningar idag...håll tummarna för att allt är bra med mig och pyret! Det kan vara OK men det kan ju faktiskt också vara inte OK.

Fick ett VUL bokat på fredag och får då förhoppningsvis reda på om det är OK eller ej <3. 

• DetLillaMolnet

Hej gänget,

gjorde ett UL idag 6+2 då jag fick en blödning som håller i sig.

Min graviditet avstannade sannolikt i 5+2  (plussade så tidigt som 30/4, bim-3 och det hade jag knappast kunnat göra om graviditeten startade en vecka senare).

Ledsen så klart men hoppas på en ny chans.

Lycka till allihop med era bebismagar. Klappa dom extra mycket<3.

• DetLillaMolnet

Tack för omtanken. Inte meningen att göra nån orolig! Är ju  40 och blev gravid direkt efter att ha tagit ut spiralen. Har också två fantastiska barn.

Nä, inga andra symptom egentligen. Jag trodde först att jag bara haft sönder ett blodkärl efter att ha varit på toa. Men igårkväll blev det lite mer. På UL i morse såg graviditeten typ normal ut men som en hel vecka för lite (mest en gulesäck eller vad det heter). Men jag som testade supertidigt förstår ju att jag inte kan ha plussat på ÄL+5. Nu är det som begynnande mens och lite mensvärk. Jag ska göra en uppföljning om 10 dagar.

Kändes värre att vara orolig än att veta. Nu är det bättre men jag är känslig, och kan inte förklara för barnen varför jag behöver extra hänsyn. Min man och jag tog en klämdag ihop idag och hade det bra <3.

Det sägs att man är mer fertil direkt efter missfall. Jag kanske ploppar in här om några månader om vi plussar igen, som hastigast bara <3.

Stort lycka till allihop, det kommer att gå bra och jag tror vi kommer få en liten sladdis här så småningom.

Svar på tråden BF januari 2024