• Sols93

BF januari 2024

Hej! 

stort grattis alla :) 

Jag plussade med ett väldigt svagt streck 3e maj och har gjort ett nytt test nu som visar gravid Med clearblue. Beräknad BF 2024-01-15. Är idag i vecka 6 (5+4 enligt appen jag använder). 

Både jag och sambon blir 30 i år, bor i Östra Skåne och det är vårt första barn. vi blev gravida väldigt snabbt på andra försöket Vilket gör att jag har lite svårt att förstå att Jag faktiskt är gravid. 

Mina tecken innan plus var ömma och spända bröst men det brukar jag även få innan mens och det är de enda tecknet än så länge förutom lite hormonella mood-swings 😂 stor grät igår för sambon köpte drick yoghurt med ?fel? smak. 

Har tid för inskrivning hos barnmorska först v 25 då jag kommer vara i vecka 11, har svårt att förstå att jag är gravid tills dess 🙈 Hade velat göra tidigt UL men fanns inte en enda tid för inskrivning innan och jag har fått remiss för UL  7e juli och jag kommer då vara i vecka 13+6. Känns som en evighet tills dess men fanns inte en enda tid tillgänglig pga av underbemanning och semester tider. 

Någon mer som upplever att det är svårt att få tid Just nu?  kanske borde testa ringa en annan barnmorskemottagning men vill samtidigt inte byta ifrån den jag valt då det är där jag varit tidigare För preventiv medel osv.. är lite nervös det ska vara ont om tider framöver också men jag vet det är nervösiteten över graviditeten som pratar. 

Svar på tråden BF januari 2024