Inlägg från: Elefantöra23 |Visa alla inlägg
  • Elefantöra23

BF januari 2024

Hej allesammans! 

Jag plussade idag!! Och det är mitt första plus någonsin.. är verkligen spänd på det här och vet typ inte vad jag ska göra nu?! Samtidigt som jag vet om att det kanske slutar i något annat som jag verkligen inte vill.. men jag tar en dag i taget och tror det kanske är bäst inställning?

vad tycker ni, ska en redan kontakta vårdcentralen och berätta eller avvakta lite till? Som sagt är helt ny i detta området och vet knappt vad jag ska göra haha.

vill samtidigt säga grattis till alla som plussat och håller tummarna för oss att vi får våra 2024-bebisar :)

• Elefantöra23
    Gulrödaäpplen skrev 2023-05-16 17:19:34 följande:

Grattis va roligt!! Jag plussade en lördag och ringde till kvinnohälsan i min stad på måndagen haha. 

Tack, ja!
    Aha okej, jag ringer imorgon tänker jag nu när jag haft en dag på mig att smälta allt :).
    Va kul med ultraljud! görs inte ultraljud i samband med inskrivningen?
  • Elefantöra23
    sommar2020regn skrev 2023-05-16 19:50:20 följande:

Illamåendet har fångat mig nu också, och igår var jag på mitt första ultraljud. Fick backa två dagar fr 6+4 till 6+2, men ett tydligt foster med tickande hjärta + en gulesäck fanns där. Jag har varit orolig för tvillingar igen eftersom de inte rekommenderar mig att bära det då jag födde så himla tidigt sist pga för mycket vatten hos bägge, så det här var en sån lättnad att jag slapp ta några tuffa beslut :) 

Så roligt med ultraljud!! Kan tänka mig känslan att ligga där.. och vad skönt att det blev en lättnad för dig.

jag har inga symptom överhuvudtaget ännu men jag är fortfarande i väldigt tidigt skede så kanske därför. Apparna säger någonstans v.4+2 till v.4+6.
Svar på tråden BF januari 2024