• Pemlan

BF januari 2024

Fint att så många delar med sig om missfall. har själv nyss varit med om missed abortion som upptäcktes när vi skulle göra nipt i vecka 13 (feb 2023). Fostret hade dött i vecka 10 och det är nog det värsta jag någonsin gått igenom. jag hann få en mens och nu är jag gravid igen (idag 5+2). Är överlycklig men totalt livrädd. Har få symptom även den a graviditet men är känslig i humöret, lite tröttare än vanligt, otroligt glömsk, drömmer mycket och kissar neon. Fått liiite ömma bröst som känns till och från. Hade nästan önskar att man fick må illa och spy bara för att få ett kvitto på att mitt barn lever? Har hittills löst oron med att boka in flera tidig ultraljud på privatklinik, ska på första ultraljuden på tisdag (v.5+5) och hoppas kunna höra hjärtat slå då..

jag håller tummarna för alla andra som varit med om likande ska slippa gå igenom ännu ett missfall samt att alla som inte upplevt det får slippa! Håller alla tummar och tår för alla januaribebisar här ❤️❤️ Med vänlig hälsning, tjej 27 som väntar första barnet med fästman 31!

• Pemlan
    DetLillaMolnet skrev 2023-05-06 19:28:59 följande:

Pemlan var kan man göra så tidigt? Skulle själv vilja göra ett för att slippa oroa mig så mycket. Tycker det molar lite ibland i magen, tycker mina graviditetstest inte blir mörkare tillräckligt fort (ja, hittade en hög hemma- borde bara låta bli...)etc. Bor i Stockholm men har bara sett typ 7+0. 

Jag gör i Umeå på norrlandskliniken. Jag bad även min barnmorska kolla min hcg när hon tog blodprover vilket lugnade mig då man får en exakt siffra som går att jämföra med förväntad hcg utifrån den vecka man är i!
  • Pemlan

under Mitt tidiga ultraljud som gjordes i vecka 5+5 så kunde dom inte se nåt annat än en hinnsäck, vilket gör mig orolig! någon som gjort vul så tidigt och sett något mer än hinnsäcken? Inget hjärta kunde höras ännu..:(

• Pemlan

Är i vecka 13 nu och precis gjort nipt å väntar på provsvar! Är så nyfiken på vem de kan vara där inne, någon som är bra på nub/skallteorin å vill ge sig på en gissning?

Svar på tråden BF januari 2024