Gravid eller inte? Felaktiga positiva tester?
I fredags (ÄL+16 eller 17/BIM+4) Fick jag 4 positiva graviditetstester på samma urin (kändes overkligt), Babyplan vanliga. Visserligen svagt, men tydligt och rosa.
Blev ju såklart jätteglad, på kvällen började jag småblöda, vilket jag inte tycker är konstigt, har i alla mina graviditeter blött från start Särskilt kring menstiden.
Sedan dess har jag fått fler symptom, lite molvärk, ömmande bröstvårtor, brösten har successivt blivit större, svagt illamående och väldigt mycket flytningar.
Blödningen har avtagit efter cirka 12h, inga mängder alls, inga klumpar.
Eftersom jag blött ville sambon att jag skulle testa igen, men då testerna var slut köpte vi RFSU 2-pack (25miu/ml tror jag, inget ?tidigt? i alla fall). Testade i morse, negativt.
Tänkte direkt att jag fick väl missfall, men jag känner mig mer och mer gravid och brösten blir mer och mer känsliga.
Kan man få 4 felaktiga positiva på raken? Och ha mens i 12 timmar?
Kan man få tidigt missfall och bara blöda lite i några timmar? Jag har fått tidigt missfall förut, ungefär samma tid, blödde då kraftigt med klumpar i några dagar sen som en mens i flera veckor samt kraftig mensvärk/kramper.
Kan man få missfall och ökade symptom efteråt? Trots negativt test?
Jag tänker att jag väl får testa om någon vecka igen?
Mycket frågor, jag vet! T Detta är så himla förvirrande och konstigt. 🤯