Vågar inte föra skillsmässa på tal
Jag är en man som varit gift i tjugo år, jag och min fru har tre barn, samtliga med diagnoser som har krävt speciell skolgång, mycket arbete med dem m a o. Min fru gör ett fantastiskt jobb, tar hand om kidsen. Jag har också varit mycket med barnen men har samtidigt gjort karriär. Den senaste tiden har mina känslor för min fru helt försvunnit. Det började med att jag blev kär i en kollega, inget hände fastän kärleken var besvarad, vi höll oss i skinnet och gick vidare. Men jag inser att jag inte har några känslor för min fru, kanske egentligen aldrig varit riktigt kär i henne.
Problemet nu är att vi inte har något gemensamt längre, tex vill hon inte ha något sex, vilket jag saknar oerhört och det gör att jag straffar tillbaka genom att vägra vara nära. Vi lever mer som inneboende än som ett par.
Yngsta barnet är 13 år och jag har i ett års tid gått och tänkt att jag nog vill skiljas men tillfället att ta upp det dyker aldrig upp. Hon är expert på att svälja allt ifall vi bråkar och hon kommer aldrig att föreslå det. Är det bara jag som har ålderskris eller är det dags att ta tag i det? min fru är helt beroende av min inkomst och jag får ångest av hur allt ska bli samtidigt som jag bara drömmer om friheten som singel. Någon klok som har något råd?