Sjukskriven två olika situationer
Var först sjukskriven för en operation av min hand som sen läkte lite långsammare än räknat så förlängdes med några veckor än räknat.
Men när den höll på gå ut och jag skulle återgå till jobbet så sjukskrev en annan läkare mig för jag hamnade i en mega kris pga sjukdomsfall hos min dotter + dödsfall i familjen som satt min värld helt ur spel.. som gör att jag varit sjukskriven länge sammanlagt. (2 månader ca för handen och sen nu april ut är det tre månader för det sistnämnda)
Men jag är så rädd för förlora jobbet pga detta att det tar över min återhämtning och även ökar den redan stressen som är så hög.
Men kan dem göra så? Tänker det är ju ändå två olika sjukskrivningar och min dotter behöver mig och jag har inte ens hunnit sörja känns det som för vart börjar man sörja en man förlorat och en som jag skapat som kommer aldrig bli som alla andra barn och kommer behöva mig nära väldigt mycket en lång tid, och i princip perioder eller för alltid. Vi vet inte allt än då det är allvarligt Samtidigt som man behöver en ekonomisk trygghet med jobbet. Sen är där rädslan att Försäkringskassan kommer neka pengar. Mina har ju hört om folk som fått nekat osv. Jag har aldrig varit sjukskriven tidigare och är helt vilsen.