Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Mina släktingar har tappat intresset för mina barn

Anonym (Farmor) skrev 2023-04-20 12:03:36 följande:

Mina barn (söner) är sedan länge vuxna, och min mamma är fortfarande väldigt engagerad i dem. Och i mina barnbarn som hon är gammelmormor till.

Helt fantastiskt är det!

Till ts vill jag säga att det högst sannerligen inte har något med att göra om det handlar om flickor eller pojkar.
    Själv önskade jag mig innerligt just pojkar, som jag fick. Och mina barnbarn är också pojkar. Jag älskar dem alla för evigt!

Jag tycker att det är stor skillnad på tjejer och killar. Jag har en av varje och flickan har alltid varit mycket mer uppskattad av släktingar, folk i allmänhet tycker att flickor är sötare och roligare, så är det bara. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (i) skrev 2023-04-21 04:28:01 följande:
    Det beror väl inte på kön, utan på att just din flicka är mer trevlig och social än pojken?

Sjukt av dina släktingar att göra sån tydlig skillnad.

Jag har förstås ingen tydlig källa men jag har en känsla av att vi i allmänhet i Sverige uppskattar flickor mer än pojkar. Flickor är ju oftast ändå lite sötare och näpnare. Pojkar är av naturen lite mer röjiga och passar kanske äldre släktingar sämre. Men jag talar om en nyansskillnad , ingen tydlig diskriminering. 

Rent allmänt ärflickor populärare i vår kultur just nu, många vill bara ha döttrar, få vill bara hasande. 

Min pojke var jättesöt och ser lika bra ut nu, han är smart och rolig och empatisk, men alla släktingar och vuxna vänner har alltid favoriserat hans tvillingsyster. Dock inte jättetydligt, ingen tydlig diskriminella, förstås.

Jag upplevde också i skolan, särskilt på fritids, att pedagogerna favoriserade flickorna. 

Svar på tråden Mina släktingar har tappat intresset för mina barn