Inlägg från: Anonym (Tvättad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvättad)

Vad blandar ni i tvättkorgen eller tvättmaskinen?

Ett problem är ju att väldigt få kläder idag pallar 60 grader, i stort sett allt är ju 40.
    Det enda jag tvättar 60 är sängkläder och handdukar.
    Det finns en ganska utbredd bacillskräck kan jag tycka. Skulle det nu vara så ohygieniskt som många i tråden framställer saken skulle vi ha en pågående epidemi av tvätt-sjuka människor.

• Anonym (Tvättad)

Spermakalsonger blandat med barnens underkläder? En fungerande tvättmaskin ska inte några som helst problem med det.
    Det som möjligen kan skapa problem är nya energieffektiva maskiner som använder för LITE vatten. Kanske inte så mycket för tvättresultatet i sig, men väldigt många överdoserar tvättmedel något kopiöst.
    Tvättgodset blir helt enkelt inte tillräckligt ursköljt och tvättmedelsrester kan på sikt leda till eksem och allergier.
    Som någon skrev tidigare i tråden - immunsystemet behöver underhållas.

• Anonym (Tvättad)

Det finns så mycket annat än tvätt som sprider elände .....
    Mobiltelefoner, tangentbord för att inte tala om touchskärmarna på t.ex McDonalds. Du har ingen aning om handhygienen på den som beställt innan.
    Dessutom äter du din mat med händerna ..... det kan jag tycka är betydligt värre.

• Anonym (Tvättad)
    Anonym (Undran) skrev 2023-04-17 16:48:15 följande:

Men vissa saker har man en tanke av är smutsiga.

Jag vet tex vissa personers hem som jag tycker är så smutsiga att jag inte ens vill tvätta kläderna jag haft där med några andra kläder. Och helst använder jag bara dessa kläder på de platserna, förvarade i särskild låda i byrån.

Inget illa menat men ..... verkar läge för lite terapi där kan jag tycka.
    Hur gör du med skor? Där har ju dina smutsiga strumpor varit och tar du på dig skor med rena strumpor så blir de ju snuskiga direkt, eller hur.
    Jag har hållit en del utbildningar i hygien och minns en kvinna som hade en massa underliga frågor.
    Fick nästan känslan av att torkade sina barn med klorin när de kom hem från skolan.
  • Anonym (Tvättad)

Engångskläder verkar ju vara lösningen för somliga Tyst

Svar på tråden Vad blandar ni i tvättkorgen eller tvättmaskinen?