• LFF

Vad blandar ni i tvättkorgen eller tvättmaskinen?

Alla underkläder, strumpor och handdukar tvättas i 60 grader (köper inte underkläder som inte kan tvättas i 60 grader). Vi tvättar allas tillsammans. 

Tröjor, byxor etc tvättas i 40 eller 30 grader, bhar likaså fast då i tvättpåse. Finare tröjor, stickat och skjortor tvättas separat. Har jag nyare mörka eller ljusa kläder tvättas även dessa separat så det inte blir missfärgningar på en gång.

I övrigt försöker vi fylla maskinerna så mycket som möjligt. 

De enda jag vet som ansett att underkläder ska separeras från övrig tvätt har varit religiösa eller romer. Då får inte heller de kvinnliga underkläderna tvättas ihop med de manligas.

• LFF

Just ja, i ena badrummet (där de flesta klär av sig) sorteras kläderna på en gång i en 40-korg och en 60-korg. I andra badrummet finns bara en korg så allt som läggs där måste sorteras ner i de andra två korgarna innan tvätt. Detta har noll nada och ingenting med att det är "äckligt" att lägga underkläderna med övrig tvätt utan mer med att jag inte gillar att hålla på mer än nödvändigt med sortering etc.

• LFF
    Fjäril kär skrev 2023-04-17 14:45:49 följande:
    Om man upplever gegg och klägg i trosor och kalsonger behöver man nog besöka doktorn eller fundera på sina hygienvanor vid toabesök. Ett friskt och rent underliv geggar inte. 
    Eller byta underkläder oftare....
Svar på tråden Vad blandar ni i tvättkorgen eller tvättmaskinen?