Inlägg från: Anonym (fuck mässlingen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fuck mässlingen)

Vaccinera sitt barn eller inte?

Jag fick mässlingen som barn. I motsats till TS efterkonstruktion föddes jag faktiskt med en immunsjukdom och mina vaccinationer skulle skjutas upp, de flesta med samma sjukdom kan ta vaccinen ca 1-1,5 år senare än vanligt, dvs runt 3 år. Jag hann få mässlingen ändå, exakt varifrån vet ingen, det var på tidiga 2000-talet. Jag fick två långtids/permanenta komplikationer av mässlingen, synnedsättning och ännu mer nedsatt immunförsvar. Jag hade full, normal syn när jag fick mässlingen, efteråt har jag CVI.

Angående vaccin och autism och varför folk fortfarande tror på det rekommenderar jag den här youtubevideon för de som har 1,5 timme:

LillaTjockaBertil skrev 2023-04-19 06:27:22 följande:
    Om jag minns rätt var det en läkare i Storbritannien som gjorde studien på en handfull barn där man upptäckte autism kort efter vaccinationen.

Studien blev kraftigt kritiserad av forskare eftersom den gjordes på en väldigt begränsad grupp med barn som handplockats av läkaren.

Efterspelet blev att läkaren förlorade sin läkarlegitimation och flyttade till USA där han idag har en central roll i Antivaxxerrörelsen.

Som du själv är inne på har ingen annan studie kunnat bekräfta något samband mellan vaccin och autism utan man har istället kunnat konstatera att Autism ofta upptäcks i samma ålder som man vanligen ger vaccin mot mässling, påssjuka och röda hund
    Alla barnen, totalt 12 st, i studien hade inte ens autism. Barnen misshandlades under "studien".  Läkaren, Andrew Wakefield, ljög rent ut om testresultat. Wakefields mål var att tjäna pengar på testkit och separata vaccin, för han var egentligen inte emot vaccin när han utförde studien, det var först senare han drogs med i antivaxxrörelsen.
    sextiotalist skrev 2023-04-19 08:12:59 följande:
    Troligen ett Youtube-klipp på nätet.
    Forskningsstudier, långvarig erfarenhet inom olika medinska inriktningar räknas liksom inte.
    Youtubeklipp, liksom wikipedia, inte nödvändigtvis dåliga. Vad som är dåligt är youtubeklipp och wikiartiklar som inte har källhänvisningar eller annan förankring, utan bara spottar tyckande.
Svar på tråden Vaccinera sitt barn eller inte?