• Jhannis

Annonser!

Hur i hela friden får det vara miljoner annonser på FL....Annonserna tar nästan hela sidan när man öppnar en tråd. Så här var det inte på gamla familjeliv.
    Väldigt irriterande. 

Det är även väldigt svårt att orientera sig på nya FL.

• Svar på tråden Annonser!
  • flygrl

Vet inte va du använder för enhet men jag surfar mest från min iPhone och har installerat adblockers som alltså blockar reklam. Innan jag gjorde det höll jag fan på bli galen av all reklam som la sig över det jag ville läsa osv. 

Jag använder två adblock-appar: AdGuard och Adblock Plus. Funkar fint imho.

Lycka till med komma in i nya FL! Jag tror du vänjer dig med tiden!

• Jhannis
    flygrl skrev 2023-04-17 12:16:57 följande:

Vet inte va du använder för enhet men jag surfar mest från min iPhone och har installerat adblockers som alltså blockar reklam. Innan jag gjorde det höll jag fan på bli galen av all reklam som la sig över det jag ville läsa osv. 

Jag använder två adblock-appar: AdGuard och Adblock Plus. Funkar fint imho.

Lycka till med komma in i nya FL! Jag tror du vänjer dig med tiden!

Ja jag får lära mig den nya FL och se vad som finns att göra. Men helt klart SAKNAR jag gamla FL
  • flygrl
    Jhannis skrev 2023-04-17 16:01:46 följande:
    Ja jag får lära mig den nya FL och se vad som finns att göra. Men helt klart SAKNAR jag gamla FL
    Jo, jag vet att du och säkert en hel del andra saknar gamla FL. Det låter som den funkat bättre än "nya" som ju iofs redan fanns när jag blev medlem typ 2016.
    Men hoppas du stannar kvar och kommer in bra i nya FL. Jag är väl ingen expert men du får gärna fråga mig om det är nåt gärna via pm 😉

Hade du möjlighet köra nån annonsblockerare så du slipper all jobbig reklam på FL? 🤔
  • RaYzLeR

Jag hatar annonserna på Familjeliv. Snart är jag välkommen tillbaka till Flashback efter en tids avstängning.

• flygrl
    RaYzLeR skrev 2023-04-19 17:39:27 följande:

Jag hatar annonserna på Familjeliv. Snart är jag välkommen tillbaka till Flashback efter en tids avstängning.

Som sagt höll f*****g annonserna på driva mig till vansinne här på FL men löste sig med annonsblockerare typ.
    Så du va avstängd både här och på Flashback m a o? Starkt jobbat mannen haha.
  • Postman

Ja annonserna är sjukt jobbiga. Håller med. Får nog leta efter en annonsstoppare med.  

För kunde man välja layout men det verkar gå längre. Ett mobilläge och ett destopläge, funkar det för er andra?

• RaYzLeR
    flygrl skrev 2023-04-19 17:49:38 följande:
    Som sagt höll f*****g annonserna på driva mig till vansinne här på FL men löste sig med annonsblockerare typ.
    Så du va avstängd både här och på Flashback m a o? Starkt jobbat mannen haha.
    Fungerar annonsblockerare på mobil? Jag har en Samsung Galaxy A32.

Haha, jag har lyckats bli avstängd både på Familjeliv och Flashback! Jag kan inte bete mig på fyllan! 😄
  • Postman
    Postman skrev 2023-04-19 17:54:37 följande:

Ja annonserna är sjukt jobbiga. Håller med. Får nog leta efter en annonsstoppare med.  

För kunde man välja layout men det verkar gå längre. Ett mobilläge och ett destopläge, funkar det för er andra?

Det verkar INTE gå längre skulle det stått. 
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-04-19 17:36:48 följande:
    Jo, jag vet att du och säkert en hel del andra saknar gamla FL. Det låter som den funkat bättre än "nya" som ju iofs redan fanns när jag blev medlem typ 2016.
    Men hoppas du stannar kvar och kommer in bra i nya FL. Jag är väl ingen expert men du får gärna fråga mig om det är nåt gärna via pm 😉

Hade du möjlighet köra nån annonsblockerare så du slipper all jobbig reklam på FL? 🤔
    Jag har massor med problem med datorn då jag stängde all ström till datorn och allt annat när jag reste i väg.
    Datorn har en massa uppdateringar som jag hållit på med, sen vill windows att jag uppgraderar till 11 vilket jag inte vill...så jag har inte hunnit med att kolla på annonsblockerare.
  • molly50

Jag använder också annpnsblockerare. Ad Block plus.
    Annars hade jag blivit vansinnig på dessa annonser. 

Svar på tråden Annonser!