• Jhannis

Robinson 2023

En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?

• Svar på tråden Robinson 2023
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-05-26 22:16:57 följande:
    Jag menar med paktandet med Amanda var att hon och Etik hade en (Typ) paktanade att slå ut alla andra för att det två skulle komma till final. Alltså Amanda och Erik var avvikande mot det andra deltagare när dem blev tu med varann. Om det är paktande eller inte vet jag inte. 

Jag har missat alla gånger Amanda sagt att hon har ADHD, men man kan då inte alltid skylla på diagnoser när nåt blir fel då borde hon sagt det när hon sökte in och att hon tar medicinen så det inte påverkar spelet. En diagnos får inte gå ut över andra som inte har en aning om att man har diagnosen.

Helt klart hoppas jag med att Oskar tar hem Robinson.
    Ok. Du menade det. Ja,kanske,men jag är osäker.

Hon har väl varit öppen med det från början. Sen om hon har berättat det när hon sökte in eller berättat för alla andra deltagare vet jag inte.
    Nej,man ska absolut inte skylla sitt beteende på det. Och det gör hon väl inte heller,vad jag har kunnat se.
    Men det kan ju vara en förklaring.

Ja,absolut.
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-05-26 22:16:57 följande:
    Jag menar med paktandet med Amanda var att hon och Etik hade en (Typ) paktanade att slå ut alla andra för att det två skulle komma till final. Alltså Amanda och Erik var avvikande mot det andra deltagare när dem blev tu med varann. Om det är paktande eller inte vet jag inte. 

Jag har missat alla gånger Amanda sagt att hon har ADHD, men man kan då inte alltid skylla på diagnoser när nåt blir fel då borde hon sagt det när hon sökte in och att hon tar medicinen så det inte påverkar spelet. En diagnos får inte gå ut över andra som inte har en aning om att man har diagnosen.

Helt klart hoppas jag med att Oskar tar hem Robinson.
    Jag minns att Amanda sagt att hon har ADHD. Sen går det kanske inte alltid att skylla på, men det är ändå en förklaring.
    Alla medicinerar ju inte heller.

Jag verkar vara ganska ensam om att hoppas att Amanda tar hem segern, gärna i final mot Oskar.

Det viktigaste är dock att inte Pernilla vinner, helst inte Sanna heller.

Och tänk när jag äntligen började gilla Elin, som jag ogillade start under en period efter att hon svek Christina... ja, då trillar hon i plurret och åker ut!

Jag var iaf glad när Sophie åkte ut, hon sjönk som Titanic för mig när hon satt och gläfste som en liten terrier när Sanna konfronterade Amanda som tydligen haft åsikter om att hon har fejkbröst. Har något plumt sagts så är det ju jättedumt, men det hade faktiskt inte Sophie med att göra.

Heja Amanda säger jag! Glad
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Kvittning
    BeautifulLiz skrev 2023-05-27 14:52:01 följande:
    Jag minns att Amanda sagt att hon har ADHD. Sen går det kanske inte alltid att skylla på, men det är ändå en förklaring.
    Alla medicinerar ju inte heller.

Jag verkar vara ganska ensam om att hoppas att Amanda tar hem segern, gärna i final mot Oskar.

Det viktigaste är dock att inte Pernilla vinner, helst inte Sanna heller.

Och tänk när jag äntligen började gilla Elin, som jag ogillade start under en period efter att hon svek Christina... ja, då trillar hon i plurret och åker ut!

Jag var iaf glad när Sophie åkte ut, hon sjönk som Titanic för mig när hon satt och gläfste som en liten terrier när Sanna konfronterade Amanda som tydligen haft åsikter om att hon har fejkbröst. Har något plumt sagts så är det ju jättedumt, men det hade faktiskt inte Sophie med att göra.

Heja Amanda säger jag!  // Glad
    Hoppas också på amanda och oscar som etta och tvåa. Och hoppades på elin som trea så tråkigt att hon åkte ut. Elin var en person som växte under resans gång tycker jag. Tror att man inte riktigt såg henne så bra i början när hon blev så nedtryckt av zeki. Blev som en kombination av trippa på tårna och nervöst babblande men sedan när han försvann så blev hon väl mer sig själv igen.
  • BeautifulLiz
    Kvittning skrev 2023-05-27 15:02:45 följande:
    Hoppas också på amanda och oscar som etta och tvåa. Och hoppades på elin som trea så tråkigt att hon åkte ut. Elin var en person som växte under resans gång tycker jag. Tror att man inte riktigt såg henne så bra i början när hon blev så nedtryckt av zeki. Blev som en kombination av trippa på tårna och nervöst babblande men sedan när han försvann så blev hon väl mer sig själv igen.
    Precis så kände jag också. Elin växte enormt när hon försvarade Amanda mot den där häxan Pernilla.
    Pernilla då... vilket otäck personlighet. Hon ljuger folk rakt upp i ansiktet utan att blinka.
    Skulle hon ta hem hela rasket så lovar jag att aldrig mer följa Robinson. (Fast för säkerhets skull korsar jag fingrarna bakom ryggen. Spöke)

Jo, Zeki ja. Han var bra på att ta fram folks sämsta sidor. En riktig stövel. Det var lika bra att han flippade ur och fick lämna. Vilken pajas.
    Synd att det var tvunget att gå ut över Dennis bara.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Jhannis

I kväll koras vinnaren av Robinson. 

Hoppas bara att Pernilla förlorar mot Amanda i duellen.

• molly50
    Jhannis skrev 2023-05-28 19:42:12 följande:

I kväll koras vinnaren av Robinson. 

Hoppas bara att Pernilla förlorar mot Amanda i duellen.

Ja,det hoppas jag med. Pernilla är ingen värdig vinnare. 
  • Anonya

Yes, Oscar tog det. Tycker han inte bara är värdigast av dem i final utan av alla. Så otroligt kunnig kring allt kring friluftsliv och överlevnad, ödmjuk, lärt ut massor till övriga och kört rent spel hela tiden. Såå värd segern!

Men som de andra körde på! Alla var vid elden samtidigt och även om Pernilla var lite efter där så var de så otroligt jämna. Jag hoppades, hoppades och hoppades att Oscar skulle ta det. Jag började ändå känna att om Pernilla som närmare 60-åring tar hem det där så är hon inte ovärdig hon heller. Hon har då lyckats få alla att tro att hon inte är något hot och inte därför blivit utröstad trots att folk ogillat henne. När jag nu skulle se hur gammal hon är såg jag att hon också är bara 50 år, alltså jämnårig med Sanna. 

Vilken spännande final! Bra och omväxlande. Inget pussel eller annan hjärnaktivitet visserligen, men just pussel kan göra att det blir så stora skillnader och det är ingen spännande final om det blir jättestora avstånd för en eller två går bet på pusslet. 

Skulle ni förresten kunna tänka er att delta i Robinson nu eller tidigare i livet? Aldrig i livet för mig, inte heller som ung. 

• Anonya
    BeautifulLiz skrev 2023-05-27 15:12:47 följande:
    Jag gillar din undertext "Jag är inte en blå flodhäst på riktigt." :)

Svar på tråden Robinson 2023