Anonym (anna) skrev 2023-04-16 18:56:08 följande:
Jo det ligger något i vad du skriver, men jag vill också ha något som passar mig på mattan så att säga passar min kroppstyp osv
Vi har en mycket späd tjej på klubben och det är få bifgifa killar som kommer helskinnade från en sparring med henne. Jag har själ fått en rejäl blåklocka av henne 😂
Krav Maga har försvar i samtliga positioner MEN de undviker att hamna på marken där man i verkliga situationer blir en fotboll mer eller mindre.
Det som också är bra med Krav Maga är att det inte finns tio miljoner tekniker att använda sig av, de använder tekniker som kan användas i en stressig situation utan att man riskerar att hamna i lådning som ska jag använda teknik 45 eller 97?
Keav Maga har monkey hands om man nu kan kalla det så.
En kul grej om man kollar på Simpson när de är i Israel är att han får en skrevsparkar av en tjej hela tiden med kommentaren "No groin, no Krav Maga!" 😂
Viss sanning för Krav Maga ska ta dig levandes ur en situation och mycket slag och sparkar går mot ögon, strupe och skrev.
Men som tidigare än viktigare är att träna det man trivs med, Krav Maga är fullkontakt vilket inte passar alla. Men jag vill ändå avråda från fancy sparkar och offerteknkker som tar ner dig själv på marken. Har personen kompisar så blir du med garanti sparkad på.
Vi har en övning som vi kallar gatloppet där man skrika på, sparkas på, kan hamna på marken osv, allt för att inte bli chockad om det händer.
Oftast är sporter med regler anpassade för tävling och inte fullt så lämpade för självförsvar. Men som tidigare nämnts så får man bra koll på omgivningen och kan därmed analysera läget innan skit uppstår.