Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Vilken kampsport passar bäst till en liten tjej?

Anonym (anna) skrev 2023-04-16 12:29:02 följande:
    Jag vill ha en blandning av det både bättre styrka och balans smidighet men även att kunna försvara mig. men det är svårt at veta vilken som är roligast.
    Min kompis vill verkligen övertyga mig om Bjj men jag skulle vilja ha något som man får slå och sparka för då får man snabbhet och styrka.
    Fast Bjj sägs vara perfekt som liten så jag kanske ska lyssna på min kompis.
    Då kan jag rekommendera att du börjar med yoga för styrka, smidighet och balans och utöver det går du en riktig självförsvarskurs istället för kampsport.
  • Anonym (M)
    Anonym (anna) skrev 2023-04-16 16:58:52 följande:
    Det låter klokt med yoga men är de här självförsvarskurserna verkligen effektiva ex mot Bjj?
    De är effektiva mot de allra flesta personer du skulle möta på gatan. Risken att du råkar på en skitstövel som kan BJJ eller liknande är extremt osannolik.
  • Anonym (M)
    Anonym (anna) skrev 2023-04-16 18:59:03 följande:
    Ok men jag har hört mycket negativt om dem att de inte fungerar helt enkelt.
    Att det är bättre med en "riktig" kampsport men det kanske bara är snack  från deras del
    Jag skulle säga att om man ska vara krass så är både självförsvar och kampsport "skit" för när du väl hamnar i den situationen så har de allra flesta våldsmän ett vapen, antingen kniv eller pistol, och då står man sig slätt ändå.
  • Anonym (M)
    Anonym (anna) skrev 2023-04-16 19:20:49 följande:
    Har någon ett skjutvapen är väl kampsport inget att ha om du inte är nära då kanske. Fast det är inte därför jag börja träna utan hitta en sport som passar min kroppstyp.
    Det låter ärligt talat som att du vill träna någon kampsport för att kunna skydda dig på gatorna, inte för att du bara vill träna och ha roligt. Om du beskriver dig själv som "liten tjej" så passar vilken kampsport som helst din kroppstyp, du kommer att ha samma förutsättningar oavsett.
  • Anonym (M)
    Anonym (anna) skrev 2023-04-16 20:40:58 följande:
    Det är mest en bonus. Enligt min kompis passar vissa kampsporter en liten person medan andra passar bättre större personer. Grepp och brottning har mindre personer fördel i och hon vet vad hon talar om.
    Ja men vad bra, fråga henne då.
Svar på tråden Vilken kampsport passar bäst till en liten tjej?