• XDX

    Kondom som inte stryper

    Nån som provat olika material och materialtjocklekar?
    Är nyfiken på hur det spelar in. 

    Detta låter väldigt intressant i kontrast med RFSU Grande XL som har 0,07 mm latex, och som jag upplever viss strypande känsla av: 

    "Pasante Unique är tillverkad av en syntetisk harts AT-10 material. På grund av detta material och tillverkning med modern teknik gör att kondomen är mer motståndskraftig och tunnare än mer traditionella kondomer, vilket ger dig en extra känslig känsla. Exempelvis är tjockleken hos en tunn latex kondom ca 53 mikron, medan Pasante Unique har en tjocklek av endast 15 mikron. Denna kondom är allergitestad, latexfri och kan användas med alla glidmedel." 

    www.kondomvaruhuset.se/pasante-unique-kondomer.html

  • XDX
    Anonym (tyrolerhatt) skrev 2024-02-24 18:02:31 följande:

    En kvinna gjorde för massa år sen en film där hon körde ner hela sitt underben upp till knäet i en kondom för att bevisa en poäng, och så stor har ni nog inte eller?


    Ursäkta men det är sån jävla bullshit som förstörde för mig förr. Många fina stunder som förstörts. Jag blev lärd att Profil minsann passar alla och även ett underben.

    Sanningen är att Profil gör rejält ont på en grövre kuk, och sabbar ståndet. Och den kan även glida av, hur kontraintuitivt det än må låta. Låter det lockande för dig? 

    Det är sån bullshit om underben i kondom vi fick lära oss i skolan. En jävla skandal, har kostat mig mycket :(
  • XDX
    Anonym (k) skrev 2024-02-24 21:14:29 följande:
    Seriöst, hur kan det varit ett problem att prova olika storlekar? Skolan rekommenderade inte att enbart använda en sort. Köper det inte.  Jag är närmare 40 än 30 och aldrig hört någon som lider med fel storlek när det under alla år funnits andra än profil.
    Fanns inte internet när jag förlorade svendomen och inledde mitt sexliv. Man visste inte, och man var blyg och oerfaren. Bättre förutsättningar nuförtiden för att komma runt felaktigheter man blivit lärd i skolan. Jag led inte "i alla år", utan bara fram tills jag började med längre förhållanden där vi skippade kondom. Men de där första flickvännerna kunde man ju haft det bättre med i sängen. 
  • XDX
    Anonym (Njäe) skrev 2024-02-29 10:50:22 följande:

    Jag har i alla år "sluppit" använda kondom, dels pga lösnummer som inte krävt det men också för att jag själv inte tänkt längre än kewken räcker.

    En gång fick dock en flickvän muffen inflammerad vilket krävde en tids kondomanvändning. Det enda jag hört talas om var Profil men när vi försökte få dit den så kom den bara ned till halva snorren och så fort jag släppte taget så rullade de tillbaka till diket bakom ollonet. Kan tillägga att den ströps ordentligt.

    Nu undrar jag om jag gjorde fel, eller om Profil var alldeles för liten?


    Du ska definitivt prova kondomer med större omkrets, och ev tunnare material som kanske stryper mindre. Form-matchningen kan nog också spela in. T ex om skaftet är bredare än ollonet. Men det kan ev lösa sig bara genom en kondom med rätt omkrets. 
Svar på tråden Kondom som inte stryper