Mediedrevet mot Carola.
Jag ser det inte heller som ett "drev", utan mer som en uppmärksammad intervju, med en person som trots att hon levt i offentligheten hela sitt vuxna liv inte insett att saker och ting tolkas av andra på sätt som inte alltid faller tillbaka särskilt snyggt på den intervjuade.
Hon behöver inte be om ursäkt, och jag tänker att det var en rätt bra nivå på "ursäkten". Carola vill ju se på sig själv som en god människa som står upp för vad gud vill och rent krasst så har den typen av människor ofta svårt att se att vissa av deras "sanningar" faktiskt kan vara problematiska.
Jag har inte läst intervjun och mest skummat kritiken och tänker att det liksom är det nya medialandskapet som både blir ett problem och en lösning. Hon får kritik och har också möjlighet att besvara kritiken på sin egen plattform. Och jag har inte möjlighet att helt ta ställning eftersom jag valt en prenumeration på en annan tidning.... Så som vanligt så är jag "hänvisad" till gratis, eftersom mitt intresse i frågan inte är tillräckligt stort för att köpa tidningen.
Min syn på Carola är tämligen oförändrad. Hon är kontroversiell, färgstark och självcentrerad och uppfriskande "sig själv". Ingen människa att varesig dyrka, eller förakta men väldigt lätt att tycka olika saker om.
Jag är inte ett dugg förvånad att hon talar om samhällsproblem utifrån en populistisk syn på invandrare, och tror faktiskt på henne när hon berättar att hon är missförstådd. För exakt hur Carola tänker kan man nog inte veta, utan att förstå hennes gudstro och hennes världsbild.