Inlägg från: Anonym (Tystad av journalister) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tystad av journalister)

Mediedrevet mot Carola.

Bra att någon tar upp detta annars hade jag gjort det.

Vad som är skrämmande är inte Carolas helt sunda och realistiska åsikter i frågan utan hur snäv åsiktskorridoren är i Sverige och majoriteten av journalisterna i våra största nyhetskanaler har reagerat och skammat henne för dessa uttalanden. Vi har ju inte ens yttrandefrihet längre utan att bli brända på bål i detta land.

Det är en skam att ingen får närma sig de svåra ämnena i och att ingen får ha åsikter om kulturkrockar och religion särskilt islam.

Jag personligen skulle kalla mig vänsterliberal och är för allas lika värde och att man ska få leva och tro på vad man vill, men nu har det gått för långt med hela woke och genusfanatismen som bara är en annan variation av diktatur och så långt från  det vakna och fria samhälle jag vill ha och leva i.

Hur många skjutningar, parallellsamhällen, våldtäkter, hedersrelaterade mord, könsstympningar, gangstrar och infiltreringar i vår svenska demokratiska kultur ska vi behöva stå ut med samt att fler och fler föredrar nazistiska partier och diktatursamhällen än att kämpa för demokrati och fred våga se världen för vad den blivit och göra konsekvensanalyser därav utan att tystas och frysas ut?

Carola har ju dessutom varit en av dem som öppnat sitt hjärta mest för flyktingar och  t o m haft flera boende i sitt hem och jobbat voluntärt vid medelhavsgränserna och tagit emot folk när de kommit av gummibåtarna. Carola vågade bara säga som det är och borde skattas för det.

Anonym (hon) skrev 2023-04-13 09:52:41 följande:
    Varför tar hon tillbaka allt då, om det nu är så att hon tycker detta och det är så bra. Varför står hon inte upp för att detta är vad hon tycker? 

Och vem har sagt att hon inte får säga detta? Hon har sagt det i en av landets största morgontidningar. Men så fort hon fick lite ifrågasättande så försöker hon backa och låtsas att hon inte alls sagt detta. 

Varför står hon inte för vad hon tycker?
    Hon står för vad hon tycker, men blev avsiktligt missförstådd och måste nu förklara sig för idioter med naivistisk dumförklaringstydlighet. Inte lätt när alla kommer vända det emot henne vad hon än säger. Varje intelligent tänkande och samhällsupplyst människa förstår hur hon tänker och ser vad de försöker göra i media. PINSAMT är det! Journalister ska inte mästra och kväva åsikter. De ska förstå att det är istället är ansvariga för Sverigedemokraternas och övriga högerextremisters framfart senaste decenniet och välkomna oliktänkande istället för att  lägga personliga värderingar.
    Det verkar finnas några få kvar tack och lov som resonerar med hjärnan snarare än de kränkta PKhjärtat.
Svar på tråden Mediedrevet mot Carola.