Inlägg från: Anonym (hon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hon)

Mediedrevet mot Carola.

Tom Araya skrev 2023-04-13 00:57:11 följande:
    Mediedrevet mot Carola.

Nu går det ett mindre mediedrev mot Carola efter hennes uttalande om utvecklingen i samhället vad det gäller våld och kriminalitet.

Efter kritiken ? Carola ber om ursäkt och skyller på tidning (familjeliv.se)

Efter mediernas kritik har Carola nu bett om ursäkt för uttalandet.
    Men behöver hon verkligen det?

Hur utvecklingen ser ut är väl ändå rätt uppenbar idag och även att den har påverkats av svensk immigrationspolitik!?

Det är väl ändå uppenbart vad Carola menar och att hon inte pekar ut hela gruppen invandrare som skyldiga?

Nej, hon behöver inte be om ursäkt. Hon skulle kunna stå för sina obehagliga åsikter och medge för sig själv och omgivningen att det är så hennes människosyn ser ut. 

Men när hon märkte reaktionerna på hennes intervju så ville hon backa och inte stå för det hon sagt och kom med en halvdan ursäkt och en massa undanflykter, som att hon blivit lurad att säga det hon sa, eller inte fick läsa artikeln innan den gick i tryck (lögner har det visat sig).

Hon är en populist med sunkiga åsikter men som vill låtsas vara något annat och därför försöker hon lappa ihop en historia om att hon är missförstådd och att det finns ett drev mot henne. 
  • Anonym (hon)
    Anonym (Yttrandefrihet) skrev 2023-04-13 08:35:46 följande:
    Vad i det hon säger anser du är helt falskt?
    Var har jag skrivit att jag anser att det hon säger är falskt?
  • Anonym (hon)
    Anonym (Yttrandefrihet) skrev 2023-04-13 09:08:23 följande:
    Ok, jag omfraserar. Vad exakt i det hon säger anser du är en sunkig åsikt och med vilket motiv, samt hur skulle du ansett att hon skulle sagt det för att inte vara sunkigt om du nu inte anser det felaktigt?
    Jag anser att hennes åsikter om människor från andra länder är sunkiga, men det har inget med grundfrågan att göra.

Carola har rätt att ha och uttrycka vilka åsikter hon vill. Och omgivningen, det vill säga andra människor har rätt att reagera på de åsikter hon uttrycker och tycka att de är bra eller dåliga. 

Det handlar inte om rätt eller fel åsikter, du lägger den värderingen, inte jag. Jag kan inte svara på hur Carola borde uttrycka sig, det måste ju hon bestämma själv. Men om hon nu har dessa åsikter så kan hon åtminstone såt upp för dem, inte låtsas nåt annat och komma med lama ursäkter och bortförklaringar som inte håller.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 08:39:58 följande:
    Vilka obehagliga åsikter? (Jag har inte läst/hört vad hon sagt, bara att det blivit negativt uppmärksammat.)
    Men läs själv då! Artikeln finns överallt att läsa. 
  • Anonym (hon)
    Anonym (Yttrandefrihet) skrev 2023-04-13 09:17:33 följande:
    Fast nu är det ju du som lägger värdering i att det hon säger är sunkigt, det är din åsikt och inte en sanning. Jag frågar dig då vad mer exakt du anser är sunkigt och på vilket sätt, eftersom du ställer dig frågande till att jag sa att du tyckt det var fel.
    Japp, jag tycker att Carolas åsikter är sunkiga. Men diskussionen som jag för i den här tråden är hennes rätt att uttrycka dessa och omgivningens rätt att reagera på dem. Och att Carola inte står för sina åsikter utan försöker skyla över dem när omgivningen reagerade annorlunda än hon förväntade sig. 

Vad exakt jag tycker är sunkigt med Carolas åsikter har jag inget behov av att redovisa för dig. Det är inte det den här diskussionen handlar om.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Yttrandefrihet) skrev 2023-04-13 09:46:38 följande:
    Fast då är du ju ändå en del av dem som bara går på utan att kunna förklara. Det är ful retorik av dig.
    Och det får du så gärna tycka, du har rätt till din åsikt om min retorik. Varsågod. 
  • Anonym (hon)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 09:50:15 följande:

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/69yBer/carola-ger-invandrare-skuld-for-skjutningar

Men det hon säger stämmer ju rätt bra, gängkriminaliteten och dess skjutningar är ju i princip helt invandringsrelaterad. Får man inte säga det?

Hur ska man kunna lösa problem om man inte får prata om dem?

Varför tar hon tillbaka allt då, om det nu är så att hon tycker detta och det är så bra. Varför står hon inte upp för att detta är vad hon tycker? 

Och vem har sagt att hon inte får säga detta? Hon har sagt det i en av landets största morgontidningar. Men så fort hon fick lite ifrågasättande så försöker hon backa och låtsas att hon inte alls sagt detta. 

Varför står hon inte för vad hon tycker?
  • Anonym (hon)
    Anonym (Yttrandefrihet) skrev 2023-04-13 09:56:29 följande:
    Anade svaret.

Det som jag anser att du gör fel är att dels du tillskriver Carolas yttrande en egenskap utan att motivera varför du anser det vara så, och försöker på så vis framställa den på ett visst vis. Där utmålar du henne på ett visst vis och slår an en ton för hur man SKA tolka hennes ord.

Sedan blir du upprörd att hon ?försvarar? det hon sagt och säger att om hon nu tycker som hon gör, vilket enligt dig är sunkigt, så kan hon ju stå för det. Du förvränger där också vad hon sagt, då hon faktiskt sen bara sagt att hon ber om ursäkt om folk funnit det hon sagt sårande - hon backade inte på orden. 
    Tack för din analys.

Men det handlar inte om vad jag tycker om Carolas åsikter, utan om hur hon själv hanterar sina åsikter.
Svar på tråden Mediedrevet mot Carola.