• Lönnsirap

Kostnad för kläder

Jag köper kläder väldigt ojämnt över året/åren eftersom jag köper det jag tycker jag behöver, när jag hittar det hela och har som vana att just handla periodvis, snarare än pö om pö.

Senast året/åren har jag lagt  ungefär 11' 000 på kläder till mig själv. Det vet jag rätt exakt, eftersom jag lagt in garderoben i en app och lagt in inköpspris och datum på grejerna....

Kostnaden för kläder och skor är en vanlig månad 0:- till mig själv... Men rätt "ofta", så "behövs" ju det som behövs samtidigt. Exempelvis vet jag ju att jag har lite "brist" på enkla lite finare sommarskor för bröllop/studentfirande och liknande. Paret jag har sjunger på sista versen och jag har förra sommaren/våren/hösten tittat på ersättare.... Så hittar jag lämpliga kommer jag slå till omedelbart. Och med tanke på hur svårt det varit kommer jag säkert också köpa ytterligare ett par om priset är okej!

Jag vet vad jag gillar och saknar om det blir för slitet, och köper på mig sådant när priset är okej... Och sådant som jag vill ha... Men inte akut behöver så avvaktar jag. Vilket ju gör att jag har upplevelsen av att jag både lägger väldigt lite på kläder och att jag samtidigt lägger väldigt mycket på kläder.

Svar på tråden Kostnad för kläder