• Randomiserad

Kostnad för kläder

Jag är lite nyfiken på vad har ni för kostnad för kläder per månad? Jag tänker framförallt för egen del, barn alltså undantaget.

Med mina inköp utjämnade över året bedömer jag att jag lägger ca 1000 kr per månad på kläder och skor. Jag tycker att jag är sparsam och köper sällan på impuls och nästan enbart på nedsatta priser (det är ju någon typ av rea hela tiden!) Är man, 40+ med ett tjänstemannayrke. 

• Svar på tråden Kostnad för kläder
  • Randomiserad
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-04-11 14:29:43 följande:

Oerhört sparsamma de flesta , verkar det som. Svårt driva klädbutik i Sverige?

Jag håller med, är lite förvånad. Som anekdot så såg jag tex ett trepack kalsonger idag för snett ca 450 kr. Och det tänker jag ändå att folk köper, byter ut och har lite ruljans på. Det jag menar är att det inte krävs så mycket för att ganska snabbt komma upp i relativt höga summor. Men 0 i utgifter på klädkontot låter som man underskattat/missat/förbisett en del utgifter?! 

Jag kan tillägga att jag är långt ifrån slit och släng. Är medveten och handlar oftast second hand/sellpy och då märken av god kvalitet. Avyttrar enbart kläder om de har gått sönder.  H&M eller liknande som för varor med kort livslängd (pga dålig kvalitet) handlar jag ytterst sällan på.

• Randomiserad
    Orangebeans skrev 2023-04-11 14:43:22 följande:

0 kr. Köper i stort sett aldrig kläder till mig själv. .

Vem är det som köper dina kläder då? 😉
Svar på tråden Kostnad för kläder