-
Hej alla!Jag vet att man inte skaffar barn för att få bättre sömn men vill ändå fråga er om tips och råd.Jag har en son på 15 månader som sover som en riktig kratta. Han somnar ungefär 19 varje kväll och sen är det mer eller mindre vaket mellan 23-04 (vaket som i gråt, böka runt, orolig, mer gråt osv). Vi går upp 06.15. Han sover på förskolan vid kl. 12 mellan 45 min - 1,5 timme varje dag och lika så när han är ledig. Han äter bra och får välling innan han somnar samt vid ett tillfälle på natten. Han sover emellan oss. Vi byter blöja varje natt. Svalt rum. Osv. Rutinerna är ungefär detsamma varje dag och natt.Har ni några tips på vad vi kan göra för att han ska sova mer/bättre? Håller verkligen på att tappa det helt. Han har inte sovit en hel natt sen han föddes.Tack.
-
Svar på tråden Barn 15 månader sover uselt, tips?
-
Hej igen!
Blöjbyterna är såklart för att blöjan är helt full och ofta
läckt igenom. Eventuellt av all välling då. Går inte upp och gör välling heller utan har en vid sidan av sängen (han kan dricka både varm och kall). btw testat olika blöjor. Vi byter i sängen, går snabbt och är inte ett stort problem i jämförelse.
Ingen skärmtid. Nyhetsmorgon etc kan ju stå på ibland men han är inte intresserad.
kvällsruriner är middag, dusch, lite lek (han kan inte sitta still och mysa), blöjbyte, tandborstning, sång och välling.
Han är inte intresserad av att ligga och lyssna på läsning ännu. Han sover mellan mig och min sambo (pappa).
Tack igen! -
Blöjbyte är som sagt när blöjan är maxad/läckt igenom, hade själv inte velat sova med blött kiss i flera timmar. och vi byter i sängen, går självklart inte upp och gör det till en aktivitet.
-
Vi har kollat öronen med jämna mellanrum men kanske värt att kika igen såklart.