Inlägg från: Körsbärsdalen |Visa alla inlägg
  • Körsbärsdalen

Barn 15 månader sover uselt, tips?

Jag har också flera barn med olika sömnmönster nattetid och har aldrig hållit på med så mycket "aktiviteter" nattetid från vår sida - alltså, absolut inte vällingflaskor och blöjbyten mitt i natten på en i den åldern. Som gjort för att skapa för lätt/orolig sömn hos barnet. Hade slutat med det på stört. Så hade jag börjat erbjuda en tallrik gröt snarare än en vällingflaska på kvällen också, för att komma ifrån flaskmyset. Jag skulle gissa att boven i dramat är just dessa "störmoment" nattetid som skapat mönstret hos barnet.

• Körsbärsdalen
    FLUEMRO skrev 2023-04-11 11:01:19 följande:

Hej igen!

Blöjbyterna är såklart för att blöjan är helt full och ofta
    läckt igenom. Eventuellt av all välling då. Går inte upp och gör välling heller utan har en vid sidan av sängen (han kan dricka både varm och kall). btw testat olika blöjor. Vi byter i sängen, går snabbt och är inte ett stort problem i jämförelse. 

Ingen skärmtid. Nyhetsmorgon etc kan ju stå på ibland men han är inte intresserad. 

kvällsruriner är middag, dusch, lite lek (han kan inte sitta still och mysa), blöjbyte, tandborstning, sång och välling.
    Han är inte intresserad av att ligga och lyssna på läsning ännu. Han sover mellan mig och min sambo (pappa).  

Tack igen! 

Skulle skippa sista vällingen samt sluta ge välling mitt i natten. Gissningsvis kommer sömnen vara bättre på någon vecka när barnet ställt om.
Svar på tråden Barn 15 månader sover uselt, tips?